Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing frigolit å presenning sökes.

• frigolit å presenning sökes.

Publicerad av pjoter på 7 april, 2008 vid 18:27

Nån som har frigolitblock eller en lite kraftigare presenning liggandes å vill skänka den till sliderbygge hade de varit hyvens! Annars om nån vet var man kan hitta det billigare än på hornbach så är tips på de kanon. Å jag pallar inte göra inbrott på nåt bygge så de förslaget går bort (om ingen vill ta grejerna för att ge mig) :).

Hornbach tar 180:- för frigoliten jag behöver 3,6*0,6*0,1m. inte så mkt pengar men hade vart gott att lyckas fortsätta bygga den helt gratis.

martent svarade 17 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • jonaish

Medlem
    7 april, 2008 vid 18:49

jag har färg å skruv hemma i massor… frigolitblock & presenning fixar vi nån kväll när jag kommer över!

• pjoter

Medlem
    7 april, 2008 vid 18:58

låter bra. tror dock vare sig färg eller skruv behövs till detta bygget. 🙂

men har planer på en fetare rail sen framåt sommaren å då lär de behövas.

har lovat att bli färdig med bygget denna veckan bara, Micke har invigning av campingen i helgen å då vill han ha de rent å fint på sin fotbollsplan. 🙂

• kvabbso

Medlem
    8 april, 2008 vid 08:11

har du inga ritningar?? verkar det hållbart med frigolit och pressening?? Jag kanske e korkad men tänkte bygga en bräda, bara jag hittar avlånga ballonger som är långa nog. Funkar det med kondom??

• Kjello

Gäst
    8 april, 2008 vid 09:41

Kul att inte veta hur det är tänkt, då kan man spåna fritt.
    Jag ser en jättespoiler 2,60 lång x 0,60 bred, stenad/förankrad mot botten med pressenningen över hela,
    men då behövs förstås massivt tjockt med frigolit, skiva på skiva och för billighetens skull ihopfäst med instuckna bambustavar, bara översta lagret limmat.

Den blir lätt att släpa upp på land, men problem att hålla den på plats i sjögång.
    men då kom tanken ”flytande”, bara ankrad med linor, då behöver förstås basen breddas .

Då kom nästa tanke ”formad som en rund hög toppkulle” så man kan ta den från alla håll.
    Den formen kan passar bra att lägga pressenning över om man limmar/syr lite.
    Sen ta lite av jonaish färg, så är det ett stort kvinnobröst som guppar där ute.

Men förstås ”slider” det här blir något annat kul, jag är nog helt fel ute.

• pjoter

Medlem
    8 april, 2008 vid 11:28

va ska man ha ritningar till? det är en rail på 3,5m inte ett hus precis. Vet ju precis hur de ska se ut å om det blir hållbart nog får väl tiden avgöra. kommer ni ner till habo-invigningen får ni väl se.

• mjersen

Medlem
    8 april, 2008 vid 11:55

jag har nog en pressening.. viifan om den e så tjock bara

• jonaish

Medlem
    8 april, 2008 vid 15:03

pjötz…. ska du bygga ett flytande rail på vattnet, där det är ca 40cm djupt å mindre?

är det ett rail å inte en funbox?

• pjoter

Medlem
    8 april, 2008 vid 15:18

mmm, flytande. mkt goare me nåt som följer med vinden istället för att man ska behöva flytta å mecka beroende på var det blåser ifrån. den kommer få ett djupgående på ungefär 5-10cm så jag tror nog den ska klara sig i habo utan att gå på grund.

me tanke på att de e så gott som gratis e de ju bara å prova. tror stenhårt på bygget, funkar de som förväntat kommer det snart bli en 10-15m rail i habo.

Medlem
    9 april, 2008 vid 16:45

ta kontakt med nått ställe som tillverkar cellplast. Dem brukar ha lite spillbitar (jävligt stora sådana) och bitar som det blivit nått fel på som dem säkert kan tänka sig skänka.

Vet att det finns att få tag på i genevad http://www.genevads.com/extra/page/?module_instance=1 .. tyvärr kanske lite långt från habo

• pjoter

Medlem
    9 april, 2008 vid 17:22

blev till att köpa idag men ska kolla upp spillbitar till nästa bygge helt klart!

Nu e den nästan klar, kommer bli sjukt fin!

• johanw

Medlem
    9 april, 2008 vid 17:25

den blir fan bra!! va nere o kolla till den idag 🙂 kan bli riktigt najs om vi bygger till den sen pjot 🙂

• pjoter

Medlem
    9 april, 2008 vid 17:31

den kommer bli fet. 🙂

några smådelar kvar å sen är den klar för att testas innan utbyggnad.

men tror du att du kan kika dit å skruva fast röret lite snabbt nåndag, så kan jag mecka klart resten sen om du jobbar.

• krillan82

Medlem
    9 april, 2008 vid 17:37

Hallåja… fotobevis. du som e så jävla fotokåt johan.

• johanw

Medlem
    9 april, 2008 vid 17:41

@pjoter 457349 wrote:

den kommer bli fet. 🙂

några smådelar kvar å sen är den klar för att testas innan utbyggnad.

men tror du att du kan kika dit å skruva fast röret lite snabbt nåndag, så kan jag mecka klart resten sen om du jobbar.

jepp de fixar jag

• jonaish

Medlem
    9 april, 2008 vid 18:07
    Krillan82;457351 wrote:
    Hallåja… fotobevis. du som e så jävla fotokåt johan.

japanen ä så seg….

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications