• FS EXTACY

Publicerad av mickemoose på 9 september, 2005 vid 16:49

jag vet en kille i tyskland
    som har en Flysurfer extacy 4.5 m till salu.

den har tyvvär en 15 cm lång reva, 70 cm reva innuti å nå till liten sak.

priset är bara 1500 kr för (endast kiten)…
    min fråga är: är det lätt att laga,kostar?kan man göra själv?
    jag ska ha den i hårda vindar=inte så ofta så jag har inte superhöga krav…

/mvh micke

mickemoose svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • cortex

Medlem
    9 september, 2005 vid 16:57

Hoppa in på Kitenation och hör med Hans (han har login Hans). Han är grymt duktig på att sy i kites. Tror nog att det kan vara en smart affär, men be att få lite bilder på skadorna och messa sedan Hans och hör vad han ska ha för att fixa det.

BTW, Extacy 4.5 är riktigt kul men det ska ju blåsa typ 12 m/s eller mer. cool.gif

/Kaj(Tech)

• rambo_johnson

Medlem
    9 september, 2005 vid 17:01

foilnation.se

• flip

Medlem
    9 september, 2005 vid 17:02

eller så kan man köpa en tub kite

• cortex

Medlem
    9 september, 2005 vid 17:18

Tja, eller varför inte 90 tuber med Kalles kaviar…. eller 1000 st dumlekolor… eller… grin.gif

/Kaj(Tech)

• rambofoilover

Medlem
    9 september, 2005 vid 17:19

japp. Hellre en sån!. En tub kite är bättre än bara en kite. Du sprider ut så många kvm du vill ha på stranden, knyter fast linorna och kör.. Det är jobbigt med en burk kite för den måste man lixom bre ut. Nä Tub är enklare.
    Sen, när du krachar kiten så beter den sig precis som de uppblåsbara och pajjar.

• cortex

Medlem
    9 september, 2005 vid 17:23

He he, kolla ditt recept… du tar antingen för mycket eller för lite av det som doktorn ordinerade dig. smirk.gif

/Kaj(Tech)

• mickemoose

Medlem
    9 september, 2005 vid 17:37

jo fast på vintern blåser det mer och då behöver man inte lika mkt kraft för att åka(om man kör på snön)
    jag pm hans men han kanske inte är inne där så ofta. är det nån annan som vet hur man lagar på ettt smart och bra sätt?

• cortex

Medlem
    9 september, 2005 vid 18:13

Även om du inte behöver 12 m/s på vintern för att ha kul med Extacy 4.5’an så är det inte en kite som flyger bra i lättvind. Den är gjord för Tarifa-vindar alt. storm på fjället. Den är stabil och jä-igt snabb… när det blåser.

Att köra med den i 5 m/s är inte ett bra alternativ… den är helt enkelt inte byggd för att flyga i så lätta vindar. Räkna med massor av backstall-tendenser om du drar bommen åt dig i så lätt vind.

(Jag har en i min egen quiver. Jäkligt kul kite när det blåser lagårdar)

/Kaj(Tech)

• mickemoose

Medlem
    9 september, 2005 vid 18:24

hehe,de va ju de ja mena, när de blåser kraftigt ta man fram den,,,och när de blåser lagom tar man sin stora 12-15m2 typ…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications