Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Fuerte – live
- 
Jester;485335 wrote:Det är ett stort vindhål i mitten på banan där det blåser i princip ingenting… Så det gäller ju att ha både rutin och lite flyt för att få på en bra repa.Kul med bilder. 
 /Benke
- 
Är ju ofta bra att släppa några cm på uthalet när det är djup bana. Albeau verkar ha en decimeter kvar till bomnocken. 
- 
- 
Man märker vilka svåra förhållanden det verka vara, sneglade lite på GPSSS och även dom som ligger längre ned på resultatlistan från Fuerte har rätt mäktiga average på GPSSS. Efter ha sett våra grymt duktiga svenskar på haga och tt så greppar jag inte ens hur en som Antoine seglar :tongue: //Björn 
- 
MGS: Den där länken är bra, då den hela tiden uppdateras med alla resultat. Redan nu är ju dom 2 första heaten med på listan. Bjornen: Han seglar fort… 😀 Det är väl just förmågan att segla fort även när det inte är perfekta förhållanden som skiljer agnarna från vetet… Tok-imponerande är det iaf. 
 Jag brukar använda liknelsen med störtlopp. Alla som ens kan åka ner för en riktig störtloppsbacke är grymt duktig, men ändå så finns där en topp-elit som skåpar ut dom andra. Talang, kunskap och träning ger ju resultat.
- 
Jester;485364 wrote:MGS: Den där länken är bra, då den hela tiden uppdateras med alla resultat. Redan nu är ju dom 2 första heaten med på listan.Bjornen: Han seglar fort… 😀 Det är väl just förmågan att segla fort även när det inte är perfekta förhållanden som skiljer agnarna från vetet… Tok-imponerande är det iaf. 
 Jag brukar använda liknelsen med störtlopp. Alla som ens kan åka ner för en riktig störtloppsbacke är grymt duktig, men ändå så finns där en topp-elit som skåpar ut dom andra. Talang, kunskap och träning ger ju resultat.”Störtlopp!!!” Detta är puckelpist i sandstorm. 
 LBj
- 
Verkar vara en del vind mellan pucklarna 42+ på maxen på flera. 
 Heja Sverige
- 
Det skulle vart kul att se dig där Benke. 
 Blåser det alltid så mycket på F?
- 
Hur fungerar det, får man köra banan hur många gånger som helst under en viss tid ? //Björn 
- 
Senaste rapporten från Lasse: Här kommer lite antekninga från gårdagen. Jesper, du kan använda i 
 lämpliga delar.måndag 28 juli 
 De blåser frånlandssand på min kind
 Dyningar rullar in som det vore 15m/s pålandsvind.Dessa vågor rivs upp av en frånlandsvind på 20 meter i sekunden 
 Då kan ni räkna ut hur detta lilla h…..e ser ut för stunden.Mitt i detta infermo segla man speed 
 Med andra ord stutsar upp och needNågra i denna hop 
 Seglar i 40 knopHavet är grönt 
 Och bada i det är sköntOm ni ser ett segel med S101 i säj 
 Då är det Anders tjäjFör övrigt skiner solen varmt på hela kroppen 
 Och det ä skönt mella alla doppenHotellet vi bor på är helt OK. 30 kanaler på TV som är dubbade till Spanska!! 
 Tur de in var på Franska!!Frukost och middag är bra 
 Precis som det ska vaStranden krylla av nudissar 
 Typisk dessa Tyska NissarFör de Svenska deltagarna går det sådär 
 Så vi får nog kalla oss blåbärFörutom allas vår idol Bringdal 
 Han gick ganska fort i en vågdalDom andra är i alla fall inte sist 
 Så ännu är in te hoppet mistLBj PS. Efter dagens race tvingade Daniel ut LBj på brädan för att han 
 skulle förstå hur det ÄR
 Nu förstår han för han har varit DÄR. DS. 

- 
Riktigt hardcore att köra utan foten i framstroppen :tongue: Fina bilder. 

- 
Fina bilder! fy vad man längtar dit igen! Det inträffar faktiskt riktigt blåsiga dagar utan dyning oxå. Strömt kan det också vara i bland. 
- 
Daniel blev visst rider of the day … http://www.speedworldcup.com/live-spectator.html Såg att dom ändrar det varje gång man går in på sidan … så lame… 
Logga in för att svara.