Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Fuerte slutet på mars?

• Fuerte slutet på mars?

Publicerad av anonym-anvandare på 31 januari, 2005 vid 19:25

Min fråga är om det är stabil vind på Sotavento i slutet av mars, samt hur mycket blåser det. Familjen med två småbarn skall också med har dom någon glädje av stranden och orten. Skall man förboka prylarna på centret och vilket center är bäst?
    Mottager tacksamt alla svar.
    Swempa

star svarade 20 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    1 februari, 2005 vid 09:04

Tror inte att vinden är så stabil då tyvärr. Var där en månad i Maj för några år sedan och vinden var inte jättestabil då heller. Passadvindarna störs ibland av vindar som kommer in från Sahara, ljumma milda vindar som för med sig en massa sand. Under de dagarna så brukar det inte vara surfvindar alls. Å andra sidan så kan det lika gärna blåsa satan! Jag var där i Januari en gång och det blåste grymt mycket! Man vet aldrig med Fuerte verkar det som. Juni, Juli och Augusti är ju de månader som verkar vara riktigt stabila dock.
    Tycker du ska chansa och åka ändå för det är en häftig ö med mycket surfkänsla, speciellt uppe i Corralejo.

Det dumma med Sotavento och barn är att det inte fins så mycket skydd för sol och vind, ett café typ men kanske inte så roligt att sitta där hela dagen. Å andra sidan om solen inte är så stark så finns det ju en oändlig strand att leka på. Man surfar ju även väldigt nära stranden så det finns mycket action att titta på som åskådare. Standarden är väldigt hög emellanåt.

Irie Man

• star

Medlem
    6 februari, 2005 vid 13:39

Varit på Fuerte 2v. under påsk tre år i rad. Har tagit med egna grejor varje gång mycket pga av att jag ändå hyr bil samt om det blir bra segling (vågor) är det norra ön som gäller och dit är bil ett måste samt ingen uthyrning. Ska du ner och ha det skönt med familjen nere på Sotavento rekommenderar jag dig att hyra. Egli-centren har ”tysk” ordning på sina saker samt senaste JP, NP. Du ska även räkna in att prognosen för vind är osäker. Har haft ca. 40% >4bft under de år jag varit nere, men åker ner nu igen….

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications