Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Fuerteventura
-
Fuerteventura
Publicerad av larssa på 10 januari, 2003 vid 00:24Vi är tre stycken som skall ner 2 veckor till Fuerteventura den 23/1. Är det någon annan som skall/är nere under den tiden? Tips på var det är bäst att kite för nybörjare?
anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Åker ner till Fuerte 30e januari. Vart skall ni bo ? Har också fått för mig att sotavento är bra för nybörjare, så jag bor i närheten.
/Melker
-
Vi har tagit en ospecificerad resa. Så jag vet inte var vi kommer att bo, men jag kan ju skriva ett inlägg när vi kommit ner. Var förresten ute med snowboard och kitade idag och det var hur kul som helst. Testa innan snön försvinner!
-
Körde på is med skridkor i julas. Det var ball. Vart körde ni Snowkiting ?
Posta gärna vart ni håller till på Fuerte så kan vi mötas upp nån dag.
/Melker
-
Vad tar ni med för storlekar på drakar ?
Hur brukar det blåsa på Fuerte denna årstiden ?
Tcksam för svar.
/Melker
-
åker ner på torsdag (16/1). får se hur länge vi stannar, beror på jobbmöjligheter och vind/vågor. åker ospec m apollo. tips ang jobb på fuerte mottages gärna.
mackan
-
Vi körde utanför Landskrona, vid södra infarten. Jag själv tar med mig en drake på 10 och en på 14. Jag tror att vinden ligger på ca:6-7 s/m i genomsnitt på Fuerte nu. Jasså ryggen pallade inte Bengt. Då blir det inget i morgon då?
-
Jag är där en vecka från den 21/1. Åker också o-specat.
Jag tror att det bästa stället att kajta på, om man inte är ute efter vågor, är på Sotavento. Det är nog lite mer vindsäkert än uppe i norr, men flagbeach utanför Coralejo är en helt OK strand också. Har aldrig varit på fuerte och kajtat utan bara vindsurfat och surfat. Tänkte att jag skulle lära mig använda mina nyförvärvade kajtgrejjer den här gången.
Hoppas vi ses där nere.
/Larry
-
Hoppas vi syns där nere. Får väl skriva och tala om var vi är när vi kommit ner. Skall ni hyra bil här hemifrån eller hyr ni när ni kommer ner?
-
kom precis hem därifrån, har kört hårt med 12-16 kvm de senaste 10 dagarna, innan dess hade det varit typ vindstilla i minst 2 veckor.
flagbeach har ett elakt lavarev vid lågvatten men ofta jämn vind (side off, upplockning med båt 50euro?), sotavento hade byigare men mer vind, även den side off, och det var för lågt vatten för att vara roligt i lagunen när jag var där.
det bästa vi hittade tycker jag var playa blanca precis norr om flygplatsen. där var det side on och bara sand med småsten, ganska täta vågor. när vinden kommer över puerto del rosario (stan) så blir det byigt. de enda strandgästerna var de aningen underliga typer som promenerade fram och tillbaka från den fängelselika byggnaden söder om stranden….
/david
-
Är det alltid frånlandsvind eller side off på Fuerte ? Åker till Sotavento snart så jag hoppas på vatten i lagunen.
/Melker
-
Vi hyr antagligen bil där nere. Jag bokade en sista-minuten resa och fick inte boka bil hemifrån för att det var så nära inpå resdagen. Som sagt vore kul att ses. Jag skickar meddelande när jag vet vart jag ska bo.
/Larry -
Sotavento är bra vid högvatten i lagunen. Annars är det oftast offshore…
http://www.rene-egli.com/2001/html/contentenglish/tide.htm
http://groups.yahoo.com/group/stockholm_kitesurf/message/788
/Tobbe
Logga in för att svara.