Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fuerteventura
-
Fuerteventura
Publicerad av anonym-anvandare på 19 september, 2001 vid 18:47Jag å nåra polare tänkte dra till Fuerte v. 7, nån som har lite tips om var man skall bo, ev. hyra bräda, billigaste sättet å komma dit?
Tack på förhand!
anonym-anvandare svarade 24 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 28 Svar -
28 Svar
-
Lyx!
Billigast är självklart charter med ospec. boende. Man hamnar då oftast i Caleta del Fuste där man kan hyra bräda av en arg tysk som är noga med att ta betalt för det man har sönder. Men… grejen med Fuerte är att man måste hyra bil. Man måste. Annars missar man ALLT. Sen tar man sig lämpligast till Flag beach. Där har de också underbara instruktörer som kör två dags kurser på alla möjliga nivåer, solklart tips och värt pengarna, och man vill ju inte missa den fantastiskt pedagogiska och charmiga instruktören Sebastian, en upplevelse i sig. Hyr allt från surfbräda till komplett vindsurf till bodyboard (alla som ej provat, gör det). Sen finns det bra ställen längst norrut, kommer inte ihåg vad det heter, och Jandía längst söder ut. Man tar sig med bil tvärs över ön på en halv dag. Alltså- billigaste chartern och hyrbil! Och tag med MYCKET pengar, det kryllar av surfprylar.
Hur många är ni som åker?
Hanna -
Jag rekommenderar Sotavento, blåshålet där F2/Neil Pryde Procenter ligger, bra priser och fetmycket prylar att välja på. blåser dock alltid frånlandsvind och blir inte så mycket vågor men det är vindsäkert!
MAn kan bo på tyskhotellet vid centret som inte är så billligt och kul kanske men bra om man bara ska surfa, närmaste by är annars Costa Calma som det ska gå charter till, ligger ca:15 min med bil från Procentret dit det oxå går bussar,läs mer här:
-
tjena hanna, tack för tipsen, vi e typ 3-4 stycken, skaru dit?
-
Till Fuerte åker jag gärna och ofta. Vill ni ha sällskap?
Hanna -
Vilka tider är det OK att åka dit?
Blåser det året runt?
Funderar på att åka i november./Peter
-
På Sotavento blåser det nästan jämt, typ 90% av dagarna…vinden kommer kl12 och fortsätter att öka till kl 1700 ungefär..klockren freeride/slalom/freestyle segling…går även att få några svängar på vågen inne vid stranden (typ 2-3 cutbacks)..
-
Åter till Hanna, får hon følja med el. inte. Vi som føljer såpan vill ha svar…
-
Fuerte är inte så vindsäkert före april månad, då är det bättre på gran canatria vid den tidpunkten på året.
-
Hanna är mystisk människa. Vem är du egentligen??
Logga in för att svara.