Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fungerar brisen i Klagshamn nu i augusti?

• Fungerar brisen i Klagshamn nu i augusti?

Publicerad av s på 2 augusti, 2004 vid 08:54

Tjenare!

Sitter första dagen på jobbet efter fyra veckors semester med massa vindsurfing. Resultatet av detta kan ni läsa i min surfdagbok men är kortfattat; jag har satt enfots bakåtloop och flakan sitter bra emellanåt. Dessutom avslitna ligament i pekfingerleden – aj!!! Fingerleden resulterade i två lugna veckor på slutet. Klitmöller levererade fyra fina freestyledagar med 5.0-6.0 förra veckan men jag var tvungen att vila. Flickvännen tog över min freestylebräda och sätter numera beachstart och planar i stropparna – inte illa för att bara seglat fem dagar i livet!

I alla fall… Nu känns fingret redo att testas på vattnet. Veckan bjuder på ostliga vindar i skåne och då undrar jag om Klagshamn fortfarande har sjöbrisförstärkning? Eller är det för varmt i vattnet?
    Hur är det med sjögräs? Jag använder 20-22cm fena så jag har inget racespjut som gräset fastnar i.

Over and out. Nu ska jag försöka låta bli att jobba resten av dagen… wink.gif

/Staffan

kungdenknege svarade 20 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • aerial-arnie

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 09:31

yep, bara det e vind ostligt (sso- till ono fungerer), soligt o varmt då bli det garanterat bris, lite mindre på sommaren än på våren pga av högre vatten temp men tillräckligt för 5.3or nemas problemas!

aloha
    arnout

• s

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 11:15

Va gött!!!
    Då kanske vi ses i helgen!

Behöver jag investera i en sjögräsfena eller kan jag trixxa runt med min freestyle ändå?

/Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 11:24

vet inte hur det ser ut där nere just nu men jag skulle nog allt ta och rekommendera sjögräsfena

• s

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 12:20

När jag var där sista maj kunde man se att det var lite sjögräs på gång vid stenpartierna. Frågan är hur intensivt det växer. Är det så att man måste ha en sjögräsfena eller kan man klara sig med sin freestylefena…? Att det fastnar då och då är ju inte så farligt, bara det inte gör det hela tiden.

/Staffan

• ola_p

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 12:36

Hur långt är det till klagshamn från gbg?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 12:51

Drygt 30 mil enkel resa (Ligger strax söder om Malmö).

• ola_p

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 12:58

Kan ju nästan gå an om man kör två st… och sover därnere i bussen… Är det högtryck och ost som gäller?
    och den eviga sjögräsfrågan. är det ngn mening om man har vanlig freestylefena?

• anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 07:23

Just nu har vi ganska mycket sjögräs i Klagshamn så jag rekommenderar sjögäsfena.
    Kul om ni kommer ner, prognoserna är goda med SO.
    Förra helgen firade klubben 20 årsjubileum med helstekt gris, dans och bra tryck utom i vinden.
    Kommande helg är det hamnfest så ni kan få en redi sillamacka eller lita rögad ål.
    Alla vindsurfare är hjärtligt välkomna till Klagis. Vi har dessutom skrapat vägen nu, men snälla kör sakta så den håller något år det var dyrt som fan och sånt får man inga bidrag till.

Der alte Schwede
    Janne

• ola_p

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 15:48

Ok, sjögräsfena rekomenderas alltså? någon som helst mening med att åka 37mil enkel väg utan sjögräsfena? confused.gif

• kungdenknege

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 16:28

Vad har du för box?

• ola_p

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 16:52

power

• rambo_johnson

Medlem
    4 augusti, 2004 vid 22:29

Svar till:

yep, bara det e vind ostligt (sso- till ono fungerer), soligt o varmt då bli det garanterat bris, lite mindre på sommaren än på våren pga av högre vatten temp men tillräckligt för 5.3or nemas problemas!

aloha
    arnout

[/ QUOTE ]

fett, ja tar med lite kitesurfing buddies så kan vi ha en go fight på gräsmattan där grin.gif grin.gif grin.gif

• ola_p

Medlem
    5 augusti, 2004 vid 20:49

Det verkar som nicke och jag åker ner imorgon och stannar till måndag…
    Vart sover man lämpligtvis i bussen? funkar det vid stranden eller?

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 09:45

köp en här nere hos janne i limhamn eller hos paddy

• memnoch

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 11:41

Vem är Janne i Klagshamn?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fungerar brisen i Klagshamn nu i augusti?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.