Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing funkar 3/2 fortfarande?

• funkar 3/2 fortfarande?

Publicerad av lancce på 8 september, 2010 vid 13:24

funkar 3/2 fortfarande på österlen och klarar man sig utan skor? eller har det hunnit bli snorkallt? har bara en 6/4 annars men den e så himla stel och oskön

acemattias svarade 15 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • davids

Medlem
    8 september, 2010 vid 20:22

Jag körde 3/2 overknee igår i Lundåkra.. Där är säkert varmare i vattnet än Österlen samt att det var soligt och relativt varmt. Jag frös.. ganska ordentligt efter ca 1 timme.. Idag körde jag 5/4 och det var perfekt.. nästan lite för varmt men tusen gånger bättre än att frysa.. Så svaret skulle nog vara nej, du får helt enkelt köpa ny 5/4a som är lite mer flexibel, alternativt köra med 6/4an.. Utan kommer du frysa

• larssa

Medlem
    10 september, 2010 vid 07:30

Alternativ=smeta in dig i vaselin

• lancce

Medlem
    10 september, 2010 vid 12:33

kan nu intyga om att ja det har blivit snorkallt =) körde med min 3/2 fast med undertröja och huva och det funkade hyffsat men visst fan skakade man av kylan. Var vågsurfing me så man låg ju en del i vattnet.
    Finns det vinterdräkter typ 6/4 som e riktigt smidiga eller dom e alltid stela o äckliga?

• pjoter

Medlem
    10 september, 2010 vid 13:03

finns många vinterdräkter som är riktigt smidiga. Dock får man betala lite mer för en smidig dräkt. Tror de flesta märken har smidiga dräkter i sitt lite högre prisregister. Själv är jag grymt nöjd med min mystic, men vet många andra som kör andra dräkter och är riktigt nöjda med dom.

• acemattias

Medlem
    10 september, 2010 vid 18:49
    Lancce;630498 wrote:
    kan nu intyga om att ja det har blivit snorkallt =) körde med min 3/2 fast med undertröja och huva och det funkade hyffsat men visst fan skakade man av kylan. Var vågsurfing me så man låg ju en del i vattnet.
    Finns det vinterdräkter typ 6/4 som e riktigt smidiga eller dom e alltid stela o äckliga?

http://www.wetsuitoutlet.co.uk/product_info.php?products_id=2772

Skön & smidig som få, tvekar inte ett ögonblick på att stoppa undan 3/2an.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing funkar 3/2 fortfarande?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.