Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Funkar Barcelona?
-
Funkar Barcelona?
Publicerad av christian12345 på 4 september, 2008 vid 14:14Kan man kajta i Barcelona? Vad finns det för spots? Är det lönt att ta med grejorna för bara några dagar? Någon som känner till vindstatistiken för Oktober?
christian12345 svarade 17 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Jag vet att det finns en spot strax söder om Barcelona. Ska se om jag hittar infon om den.
-
Ser inte så ljust ut för dig…
Fick den här informationen nyss:kiting is forbiden in Catalonia form 1 june till 30 sept.
The only place allowed is Sant Pere Pescador (120km north from barcelona) is in Girona (costa brava).
There is another place called Cabrera de Mar (about 20km north from barcelona) that is ”half allowed” but usually only ”locals” kite there in summer…Åker du efter 30 sept verkar det inte vara några problem men innan det ser det värre ut än i Varberg…
-
Ytterligare info…
in october the wind here it comes up about 1 every 5 days, so…
if i was him i wouldn’t take all the material, there are plenty of things to do, i would say here is not the best place for kiting! better going sight seing in barcelona!! -
Bahía de Roses, Playa de Pals, Malgrat, Castelldefels, Delta de l’Ebre (deltat e patt. Nära Tarragona -förort.)
Dock e Guardia Cilvil lite hårda på så sätt som Wibban förklarar. Förbud i Sp.=beslagtagen utrustning och strul.Vind vet jag inte. Kan variera stort.
http://www.forokiters.com/viewforum.php?f=4
Detta e typ en ”steffo” på castellano, men kan hända att folk snackar eng.
Ha go resa! -
Var i Barca i början av aug o träffade en svensk tjej som bor där o har börjat kitea. Hon nämnde några shyssta ställen lite utanför (söder) om. Du lär nog behöva bil isf. Hon sa inget om att det skulle vara förbjudet fram till sep så det har jag ingen aning om. Vindstatestik kan du kolla på windguru.
-
-
Min information kommer från en tjej som bor och kitar i Barcelona så hon har nog hyfsad koll på det men kusten är ju ganska lång så det finns säkert ställen…
Bollen är din… men hela bollen måste ligga still -
Tack ska ni ha, gubbs! Jag hade på känn att det inte skulle vara något vidare eftersom man aldrig har hört om det, men att det skulle vara så eländigt!
Jag tror att jag lämnar grejerna här hemma, det rör sig ju bara om några dagar…
Logga in för att svara.