Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Funkar Mölle på Lördag?

• Funkar Mölle på Lördag?

Publicerad av mats_o på 11 januari, 2007 vid 12:50

Ska till Viken i helgen och tänkte ev testa Mölle eller något annat bra i krokarna. Verkar ju bli 20m/s västligt. Nån som vet var man ska om man vill ha vågor och gärna sidvind? Var ska ni locals – kul om det är fler på plats!

perkele svarade 18 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • perkele

Medlem
    11 januari, 2007 vid 13:22

Haj.
    Jag drar nog själv till Ängelholm (varm bod att gotta sig i) men det blir inge sideshore där… Låter andra svara på Mölle funkar men annars finns, på andra sidan skälderviken stället ”dalen” strax norr om torekov och så har jag sett att de seglade utanför hovs hallar på en video snutt som jag hittade på surfers paradise. Magnarp, inne i skälderviken, kan även funka, lite svårt att säga hur det blir där för det var ett tag sedan jag var där, Vejbystrand kommer troligtvis vara tokigt stort och onshore… sen finns malen utanför båstad…

I vilket fall ska det bli gött med litta vind

Timo

• mats_o

Medlem
    11 januari, 2007 vid 13:27

Tjena Timo, Du är väl polare med Gustav? Isåfall sågs vi en sväng i somras – KUL.

Ängelholm – ok. Hinner inte åka så långt på lördag utan försöker hitta nåt i närheten av Mölle. Hur är surfspotet i närheten av Jonstorp? Funkar det att segla där? Vore kul med lite stora vågor!

• perkele

Medlem
    11 januari, 2007 vid 13:39

hola

gött, gurra pågen is the man, the myth & the legend
    🙂

ängelholm – mölle – jonstorp är max 25 minuter bilfärd ifrån varandra, ängelholm kommer garanterat att bli stort, det är väldigt känsligt på riktning dvs hur stora vågorna blir, men smäller det så kan man ha riktigt riktigt roligt – fast det är inte sideshore snarare ”beirut – onshore” på insidan och stoooora limpor av vatten med platt mellan på utsidan

dregglar redan

hoppas bara

timo

• mats_o

Medlem
    11 januari, 2007 vid 13:53

Gaaah – låter ju skitkul! Var i Ängelholm kör ni? Hittar inte alls där.

Nu verkar morgonen vara bäst, passar mig bra också. Ett morgonsurf får det bli helt enkelt.

• davids

Medlem
    11 januari, 2007 vid 14:09

Mölle blir det inga vågor i om inte västan i massa timmar och då snackar vi hamninloppet

• perkele

Medlem
    11 januari, 2007 vid 14:09

klitterhus ligger bäst till som förklaring, då måste in i centrala ängelholm, inte mot småbåts hamnen, kör sen bara västerut, över järnvägen och mot klitterhus… när du väl kommit så lång så kör ut på grusparkeringen, dvs inte upp mot klitterhus, då kommer du runt om så att säga… låt oss se hur prognosen ser ut… morgon passar mig också…

kan du inte få med den där gurra ner, den fjollan behöver komma i vattnet lite, kan inte bara räkna på plus och minus hela dagarna

ha ha ha

• perkele

Medlem
    11 januari, 2007 vid 14:14

BTW
    Det är en rädda Mölle dag på Lördag, de hotar att bygga en våg bariär där så halva surf sverige är väll på G ner… kan bli skoj att spana in väl nere i skåneland. Ska försöka hinna dit själv med kameran…

T

• mats_o

Medlem
    11 januari, 2007 vid 14:27

Jodå, har tjatat på Gurkan hela lunchen, men han är lite seg – he he, nävars han är nog sugen på ett skåneäventyr. Du kanske kan locka ner honom från sifferträsket med ett par kalla efter surfet.

Rädda Mölle låter kanon – tar med surfbräda oxå då!

• perkele

Medlem
    11 januari, 2007 vid 14:38

ringer den mesproppen

• mats_o

Medlem
    11 januari, 2007 vid 14:42

Bra – ring den gamle sugkoppen!

• djevulen

Medlem
    11 januari, 2007 vid 20:24

mölle funkar bara på nv,vet inte om arild funkar på väst,annars e det runt ä-holm som gäller på väst

• koa

Medlem
    12 januari, 2007 vid 06:36

@Mats_O 358820 wrote:

Ska till Viken i helgen och tänkte ev testa Mölle eller något annat bra i krokarna. Verkar ju bli 20m/s västligt. Nån som vet var man ska om man vill ha vågor och gärna sidvind? Var ska ni locals – kul om det är fler på plats!

Du det är inte långt kvar till Maui nu… 😉

• perkele

Medlem
    12 januari, 2007 vid 10:41

Jag försöker ragga ihop ett gäng till Lör fm.
    Hoppas prognosen håller bara…

Snacka med Gurra igår kväll, Mats – ring och hetsa!

T

• mats_o

Medlem
    12 januari, 2007 vid 11:08

@Koa 358977 wrote:

Du det är inte långt kvar till Maui nu… 😉

Trades en hel vecka framåt nu, och 10 fots swellen bara fortsätter att pumpa på – fiiii seeeeetan oxå, &%¤gargg¤¤#/)0-:; ….

Hoppas på att få kyla ner mig på lördag……

Perkele – jag jagar Gurkan….

• gonadman

Medlem
    12 januari, 2007 vid 13:01

Strax södost om surfspotet vid Mölle (en liten bit förbi piren i sydlig riktning) vindsurfas det på VSV till V. Stämmer allt blir det en fin, ganska stor höger, då snackar vi dessutom side- till cross-on.

Det är fint Swell nu – och det finns därmed andra goa ställen i krokarna. Vinden kommer inte till riktigt lika fint i Jonstorp – men vågorna är rena. Kolla utanför Rekekroken.

Lycka till!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications