Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gaastra GTX / Arrows

• Gaastra GTX / Arrows

Publicerad av booman på 12 juli, 2007 vid 16:36

Behöver få tag på ett nytt segel, men har inte allt för hög budget för detta!
    Jag har pajat ett 8,5m2 NP Spirit-04 som jag var ganska nöjd med.
    Seglen de har på Surfspot.se, Gaastra och Arrows för runt 2500:-, är det något som ni kan rekommendera? Har oxå ett NP V8 på 7 m2 -98 som även det funkar bra. Har kollat på köp&sälj här på konfen och hittat några i 8-9m2. men de var antingen sålda eller bokade…
    Har en Fanatic X-ray 160L, 270/79, 50cm Maui Freeride fena. Så det är ju bra om det ”lirar” tillsammans…

Tacksam för input…

Mvh

//BooMan

booman svarade 18 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • johanc

Medlem
    12 juli, 2007 vid 19:29

Det finns ett beggat saber 8,2 i butiken på Haga Park. Eller det fanns förra veckan iaf. CarbonKenneths gamla… hör med dem vad de skall ha för det…

• booman

Medlem
    13 juli, 2007 vid 13:11

@JohanC 396753 wrote:

Det finns ett beggat saber 8,2 i butiken på Haga Park. Eller det fanns förra veckan iaf. CarbonKenneths gamla… hör med dem vad de skall ha för det…

Tack, ska kolla det! Tyvärr ”skickas det inte en meter”…
    Men det hade ju klart ”vatt nått”…

Booman

• johanc

Medlem
    13 juli, 2007 vid 18:28

Det var då det.. jag tror att det säljs av butiken nu så hör med dem. 0705/233347 Eller det kanske du har gjort… Annars är Öland fint så här års… Med ett 8.2 har du nog rätt många bra dagar på Haga…

MVH

JohanC

• oscar

Medlem
    13 juli, 2007 vid 18:33

Gaastra GTX är minst lika bra som NP.

• booman

Medlem
    13 juli, 2007 vid 19:15

@JohanC 397012 wrote:

Det var då det.. jag tror att det säljs av butiken nu så hör med dem. 0705/233347 Eller det kanske du har gjort… Annars är Öland fint så här års… Med ett 8.2 har du nog rätt många bra dagar på Haga…

MVH

JohanC

Tack Johan! Ringde nyss o kollade med dem, men de har varken tid eller möjlighet att pyssla med transporter och jag förstår dem. har du möjligtvis några kontakter, som ska ner till Haga? Kan tänka mig att åka ner till Uppsala och hämta i så fall. Har även en del släkt och vänner där… Själv har jag med familj bokat Gotland nästa vecka så Öland blir nog inte förrän nästa år tidigast. Har lagt in en förfrågan på vår hemsida oxå, så får vi se…

Ha de gott

//BooMan

• johanc

Medlem
    13 juli, 2007 vid 19:58

Sorry.. Kom tillbaka från Kalmar igår….

Å andra sidan ser det ju inte ut att behövas så stora grejor på Gotland nästa vecka..

JOhanC

• booman

Medlem
    13 juli, 2007 vid 21:24

@JohanC 397027 wrote:

Sorry.. Kom tillbaka från Kalmar igår….

Å andra sidan ser det ju inte ut att behövas så stora grejor på Gotland nästa vecka..

JOhanC

Ok, men mycket tack för bra tips! Jag har inte kollat några prognoser än på Gotland, så då kanske tom mitt NP V8 7,0 blir för stort…:smile:
    Men här hemma i Falun så är de större seglen att föredra och det är ju ändå här jag är mest…

ha de gott

//BooMan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications