Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › GALEN OLYCKA I HABO IDAG
-
Hepp!
Det var då jag som fick en ”liten” luftfärd upp i trädet…
Har precis kommit från sjukhuset, inget brutet, men ont som fan i höften!
Blev ett litet missförstånd, jag skulle bara snurra bomen rätt när jag såg att kiten vandrade bakåt o sammlade kraft, när jag lite panikartat tog bomen fick jag den på fel håll o kiten drog me mig helt utan någon styrning…
Det va faktiskt en 9 m2 drake o ingen jävla 12, är väldigt försiktig men all skolor kostar ju, man måste ha bra kommunikation me den som hjälper en launcha!
Ja ja man fick i allafall en månads sjukskrivning, så nu kan man ju kita hela dagarna!
-
SKÖNT O HÖRA TONY!!!!!!!!!! ta det lungt bara…… ses kanske….. Danne ”Wee-Man”
-
Skönt att höra Tony
. Jag träffade ”Sotaren” på stationen berättade om din sanslösa luftfärd. Han bad mig hälsa och hoppades att allt var väl med dig.
/Patrik -
LIvet börjar vid 200km i tmmen säger man men nu får man lägga till ”livet börjar 10m upp med kite rakt in i träd”
SJUKA KILLAR
-
Det är du och Rambo nu asså!!!
Skönt att höra att allt är ok.
Låter som att du hade en jävla tur dock.Sjukt byigt idag.

-
Fanns det inet möjlighet att släppa draken? Antar att människan ifråga inte använde sig av traditionella säkerhetssystem… LÄR!
-
Jag har quick release på min chicken loop, men jag lovar, den hinner man fan inte utlösa, fösökte bara hålla mig ifrån bilarna… Men men, det kommer alldrig hända mig igen och förhoppningsvis ingen annan iheller
-
jag har utlöst min Naish quickrealese i liknande situation det fungerar bra, det gäller att tänka och hålla huvet kallt sedan underlättar det väldigt mycket om man är sponsrad med kites, jag gissar att du var rädd att sumpa kiten eller hur.
-
Hade en Punchout lösning (man dunkar bommen hårt frammåt, så släpper mittenlinan) fungerat för dig i denna situation ?
Nyfiken…
/Mvh Lars
PS Härligt att det slutade relativt lyckligt trots allt ! DS -
dör kiten verkligen alltid om man bara släpper en lina?
kan man inte råka göra det av misstag också om man gör tex en deadman? inte så lyckat isåfall…
-
Okej, det här är en `sjuk olycka` i Sverige, men det är ju ingenting mot vad som händer utomlands. Props till alla instruktörer och skolor som förebygger den här typen av olyckor, tack skall ni ha. Och gott att det inte gick värre för dig mannen. Kite safely bojs!
-
Mittenlinan=bägge ”draglinorna” sedan släpper man givetvis bommen.
/Mvh Lars -
det där punchout systemet är fan lebensgerfarlet det löser ut lite hipp som happ
Logga in för att svara.