Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing gamm Mauricio

• ziik

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 16:51

Hur länge har du åkt Concept? Helt sjukt nöjd eller bara nöjd?
    //Joel

• hengo

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 17:34

hela sommarn, är sjukt nöjd faktiskt. Bytte iofs til bindningar i samma veva så det kan ha med det att göra. De enda brädorna jag provat med riktiga bindnigar är concept, recoil comp, samt en obrianwakeboard.

Gillar att det är rätt mycket rocker ändå, sjukt bra popp och riktigt bra typ olliepopp eller vad man ska säga (poppa rakt upp från vattnet utan att kanta brädan). sen är det shyst att den är riiktigt styv och fin i mitten och flexig i tipparna, till skildnad från 90% procent av alla andra produktionsbrädor som flexar som gummiband även mitt på brädan.

gillade denna mer än recoil comp, iaf för bindnignar. För vanlig danglestrapåkning är recoil comp bättre, men för den som verkligen gillar att ladda, och då menar jag inte hoppa högt.. är concepten bättre

• hengo

Medlem
    18 augusti, 2008 vid 17:38

nåt som e lite kul med concepten är att fenorna sitter längre in än vanligt, inte säker på varför det är så, men jag inbillar mig att brädan blir lätt att slajda i sidled i och med det får man samma sköna ”finless” skärkänsla när man skär ordentligt vid poppet.

usch fy fan nu blev det mycket tekniskt skit, men det är en grym bräda! se till att få testa! ..med bindningar såklart

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications