Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › gamm Mauricio
-
gamm Mauricio
Publicerad av hengo på 18 augusti, 2008 vid 16:45htita en liten film, kanske varit postad tidigare, finns här http://liquidforcekites.com/videos.htm
..skön bräda kör han också!
hengo svarade 17 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Hur länge har du åkt Concept? Helt sjukt nöjd eller bara nöjd?
//Joel -
hela sommarn, är sjukt nöjd faktiskt. Bytte iofs til bindningar i samma veva så det kan ha med det att göra. De enda brädorna jag provat med riktiga bindnigar är concept, recoil comp, samt en obrianwakeboard.
Gillar att det är rätt mycket rocker ändå, sjukt bra popp och riktigt bra typ olliepopp eller vad man ska säga (poppa rakt upp från vattnet utan att kanta brädan). sen är det shyst att den är riiktigt styv och fin i mitten och flexig i tipparna, till skildnad från 90% procent av alla andra produktionsbrädor som flexar som gummiband även mitt på brädan.
gillade denna mer än recoil comp, iaf för bindnignar. För vanlig danglestrapåkning är recoil comp bättre, men för den som verkligen gillar att ladda, och då menar jag inte hoppa högt.. är concepten bättre
-
nåt som e lite kul med concepten är att fenorna sitter längre in än vanligt, inte säker på varför det är så, men jag inbillar mig att brädan blir lätt att slajda i sidled i och med det får man samma sköna ”finless” skärkänsla när man skär ordentligt vid poppet.
usch fy fan nu blev det mycket tekniskt skit, men det är en grym bräda! se till att få testa! ..med bindningar såklart
Logga in för att svara.