Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Går det att kita i Östersund
-
Går det att kita i Östersund
Publicerad av stellan på 20 juni, 2005 vid 07:06Ska upp dit en vecka nu på bröllop och midsommarfest. Men man vill ju kunna kita med. Är det någon som kört på Storsjön eller älvarna omkring? Vilken är bästa spoten. Kallt i vattnet?
anonym-anvandare svarade 19 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Jag pluggade där två terminer för tio år sedan och då var det många som vindsurfade i Storsjön. Det blåste rätt bra periodvis. Jag vet att folk kitar där nu men inte exakt var. Tror dom kör vid Odensala som ligger typ 5-10 min med bil från centrala ÖSD. /Jocke
-
hur fa nska du klara dig utan shlagerbaren i tre dagar
-
Klart det går att kita i Östersund. Vi är några stycken som brukar vara ute och köra så fort det blåser. Vi har inte så många ställen att köra på, men vi brukar hålla till i Odensala eller på en spot som ligger nära centrum inte så långt i från Frösöbron, så det är bara att ta med kitegrejerna.
/Simon -
Jag vill oxå kita i Östersund. Kommer att jobba här i 7 veckor i sommar. Var och rekade Odensala i lördags när det blåste ganska bra, men det var väldigt byigt nere vid stranden, är det bättre ute på vattnet?
Hursomhelst, om någon vill hitta dit så sök på ”växthusvägen” på kartorna på gula sidorna. Platsen vi snackar om är på udden nere vid vattnet (sväng höger på sjövändan).
Anders Åberg // 070-5290832 Ring gärna om nå’n tror på vinden och skall dit!
Logga in för att svara.