Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Garmin Foretrex 201

• Garmin Foretrex 201

Publicerad av 40knots på 11 april, 2008 vid 08:49

Jag köpte förra året en Garmin Foretrex 201 och undrar nu om man borde byta till den nya Locosys GT11. Jag är helt nöjd med min Garmin och det faktum att den är vattentät gör ju den väldigt behändig att använda. Har ni speedgrabbar.se starka synpunkter på detta?

getwet svarade 17 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • p-malmkvist

Medlem
    11 april, 2008 vid 08:53

Tag genast bort inlägget och köp en amaryllo/gt11 om du ska köra speed.. annars kan du drabbas av sju års olycka och klipulver i våtdräkten…:smile:

• jester

Medlem
    11 april, 2008 vid 08:56

Har du tänkt att slå dig in i topp10-topp15 i Sverige så är det snarare ett krav att köra med GT11 (eller annan godkänd doppler-enhet efterhand som dom blir godkända).

Dessutom är Foretrex 201 *inte* vattentät. Många som haft problem med läckande enheter och ärgade kontakter. Aquapac skall användas till alla GPS:er som finns idag.

• 40knots

Medlem
    11 april, 2008 vid 12:02

jester, den skall enligt alla konstens regler vara ”waterproof” och det var också min erfarenhet från förra sommarens simmande. No problem. Designen är ju dessutom ganska smart när den saknar traditionella kontakter som kan läcka och ärga bortom rengöring men om den inte är godkänd av speed myndigheterna är man väl tvungen att skaffa en GT11.

• jester

Medlem
    11 april, 2008 vid 12:51

Det är empiriskt bevisat att den börjar läcka ganska snart.. Blir ju ganska högt vattentryck om du kraschar, och GPSen får ta stöten.. GT11 skall oxå vara vattentät, men det är den inte i verkligheten…

• getwet

Medlem
    12 april, 2008 vid 05:44

Den är inte vattentät……kan räkna upp hur många som helst som bytt ut den, inklusive mig själv. Oftast kommer det in vatten under displayen.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications