Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Gävle till helgen var ?
-
har också lite svårt på lördag ,ska ut o tälta i natt me grabben o hans klass ,kommer väl iofs sig hem på förmidagen men ni vill väl åka tidigt om ni ska så långt.
vi får nog ta en kärra på släp om vi ska in 3-4 st i volvon va
vad i gävle hamn har ni på g inte vid massabrucket eller
ser ut o bli kallt o regnigt i helgen i gävle bara brrr
-
@Mården 465945 wrote:
har också lite svårt på lördag ,ska ut o tälta i natt me grabben o hans klass ,kommer väl iofs sig hem på förmidagen men ni vill väl åka tidigt om ni ska så långt.
Hade du släp eller hyr vi ? Var hittar du den prognosen ?
//Björn
-
@Mården 465945 wrote:
Man åker ut på Brynäs i Gävle och sedan tar man vägen ner där båten Briggen gerda ligger. Det finns skyltar. se en lite bild i annan tråd.
http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57635 -
@Bjornen 465950 wrote:
Hade du släp eller hyr vi ? Var hittar du den prognosen ?
//Björn
har ett släp men det är öppet iofs.
progen hittade filip för några dar sen http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57713
tycker den verkar grym kan söka på vilken håla som helst,korttidsprogar timme för timme och långtidsprognoser 10dar framåt,kartor o grejer.sen om dom stämmer blir sidan ännu bättre:)
-
Så där ja.. Tycker ni ska dra igång tung-surfslalom imorn då smhi säger 9-13 m/s på fm och smhi har ju alltid rätt..:wink: Sedan får vi hoppas att Markus B lyckas slita sig från obligatoriska uppg på lördag.. Söndag ser ju bra ut vid skälåker, så det kanske blir speed/slalom två dagar på raken..
-
@P Malmkvist 465969 wrote:
Så där ja.. Tycker ni ska dra igång tung-surfslalom imorn då smhi säger 9-13 m/s på fm och smhi har ju alltid rätt..:wink: Sedan får vi hoppas att Markus B lyckas slita sig från obligatoriska uppg på lördag.. Söndag ser ju bra ut vid skälåker, så det kanske blir speed/slalom två dagar på raken..
Hej
Jag kommer tyvärr inte loss imorgon. Jag försöker få tag på nån annan som kan hålla i tävlingen…men det går sådär…
Jag skriver besked senast 21.00 i denna tråd om det blir tävling eller ej.
Ni kan ju naturligtvis komma upp och köra i Brädviken även om det inte blir race:-) -
MacTS;466007 wrote:Hej
Jag kommer tyvärr inte loss imorgon. Jag försöker få tag på nån annan som kan hålla i tävlingen…men det går sådär…
Jag skriver besked senast 21.00 i denna tråd om det blir tävling eller ej.
Ni kan ju naturligtvis komma upp och köra i Brädviken även om det inte blir race:-)Om vi antar att det blåser 9-13 No imorn i brädviken.. Vilken vattenstatus kan förväntas, choppigt eller plattvatten samt brukar vinden vara hyfsat jämn i den riktningen.. Går det att uppnå några justa farter vid No:wink: ??
-
@P Malmkvist 466008 wrote:
Om vi antar att det blåser 9-13 No imorn i brädviken.. Vilken vattenstatus kan förväntas, choppigt eller plattvatten samt brukar vinden vara hyfsat jämn i den riktningen.. Går det att uppnå några justa farter vid No:wink: ??
Hyggligt jämn vind. Jävligt gropigt i början, men hyggligt platt på andra sidan sundet (ca 2 km bort) där det kan bli lite byigare. Ring mig när ni är där så ska jag guida per telefon
-
Jag blir inte riktigt klok på prognoserna, ser inte så bra ut för lördan nu eller vad tror ni ? Vill ju inte vara med om värsta bomkörningen någonsin :tongue: Verkar bli riktigt kallt, fram med hanskarna igen 😡
//Björn
-
Ingen tävling imorgon i Gävle!!!!!!!! Beroende på hur proggen ser ut i morgonkväll så tar vi beslut om hur det blir på söndag
Logga in för att svara.