Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gelcoat/mindre spricka i nosen-anledning att vi orolig?

• Gelcoat/mindre spricka i nosen-anledning att vi orolig?

Publicerad av davo på 7 oktober, 2006 vid 20:37

Har fått mindre sprickbildning i nosen på min JP RRW83-06 efter ett antal krascher, ser ut som sprickor i gelcoaten ungefär, behöver jag vara orlig att det kommit in vatten i brädan? Har väl tjongat in masten när jag flygit o farit.
    Någon som vet?
    Lite surt att det verkar lite klent, med tanke på att min tidigare Hi-Tech i epoxy kunde vara med om ett mindre världskrig utan att det var någon fara på taket.
    Ok så, kan det ha läckt in massa vatten, eller är brädan som är i sandwich vad jag förstår, typ ”safe”? Det är alltså inte värsta jacket, eller deformering av brädan eller så, utan mer ytliga sprickor.

Svar önskas från kunnigt folk eller de som varit med om liknande, gärna av samma märke.

Mahalo,
    /David

svenne svarade 19 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • hakman

Medlem
    8 oktober, 2006 vid 08:37

sug på sprickan och se om det kommit in nåt vatten, sen lagar du med dingstick eller gelcoat filler!

• svenne

Medlem
    8 oktober, 2006 vid 09:58

Det där ser definitivt ut som att det skulle finnas genomgående sprickor. Slipa ner gelcoaten och besikta laminatet, det tar inte så lång tid.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications