Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing German Speed Championship

• German Speed Championship

Publicerad av andersbq på 3 september, 2011 vid 16:14

Nu har vi (AndersBQ & Surfan) installerat oss i Tyskland. Tävlingen går av stapeln på den lilla ön Fehmarn, mest känd av alla svenskar i södra Sverige som Puttgarten. Men det är ju bara färjeläget som heter så där man köper alkohol på en 7 våningspråm.
    Vi är i andra änden på en liten plats som heter Orth. Inte mycket till by, kanske 30 hus, men en smal hamn som påminner om Smögen i dess konstruktion. I hamnen så ligger några 4 våningshus och där bor vi. Rakt utanför ligger båtar och även eventområdet. Mycket praktiskt. Lyxvåning faktiskt. Stor dessutom. Vi har varit på speedsurfingtävlingar på många ställen i världen, men det vi upplevt hittills är väldigt tyskt. Man har liksom inte en bandroll, utan 20. Dessa sitter i ordentliga ställningar överallt på området. När vi har tävling hemma så brukar vi fixa en husvagn i sekretariatet, här har man allt, ja till och med en vagn för ölförsäljning. Och när vi hemma pratar fenor, så tar man hit ”Doktor Finne” Dietrich Hanke, som föreläser i 90 minuter och när frågestunden sedan kom igång, då räckte det t o m för mig. Alla här är ju minst docenter i fysik och strömningslära så det var ett rejält tjöt och frågasättande, han lanserade delta-fenan hårt.

Idag var det väl som bäst 5-6 m/s, men avtagande, så vi har slappat runt och snackat med alla vi känner. Många bekanta ansikten även från Klagshamn. Vädret är också som i Klagan, 26 grader och soligt. Prognosen kommande vecka ser lovande ut så vi är lugna, det lär bli åka av i veckan. Banan kommer vara 500 meters, men startgate, one man zone, planing zon mm, så det är som en ”vanlig” Speed:World:Cup. Det är cirka 60 man här och typ 5 kvinnor. Mer skvaller kommer..!

surf1 svarade 14 år, 1 månad sedan 24 Medlemmar · 61 Svar
  • 61 Svar
  • mick

Medlem
    3 september, 2011 vid 16:20

Lycka till boys!

• tobhed

Medlem
    3 september, 2011 vid 18:54

Dags att bli sponsrad av frödinge ostkaka snart

• swe117

Medlem
    3 september, 2011 vid 20:41

Kul att ni håller oss uppdaterade. Känns som att Daniel har finger med i spelet om kylskåpets innehåll:grin::grin: Lycka till nu och må vindarna blåsa blågult…

• jester

Medlem
    3 september, 2011 vid 21:17

Kör så det ryker, och hälsa dom andra goa gubbarna och gummorna där nere! Sno gärna med en sån där delta fena! Verkar vara perfekt TT-fena…

• seve1000

Medlem
    4 september, 2011 vid 08:06

Hoppas nu ni får bra vindar! 63 an och 9.5 = 39kn;-)

• mr-jibe

Medlem
    4 september, 2011 vid 13:37

Härligt att se hur kylen är fylld och en föreläsning om fenor! 😀 Men frågan till er fartgubbar är… Hur mycket flugsvamp käkar ni för att våga köra så fort som 39knop och kanske snabbare???

• Knatte

Gäst
    4 september, 2011 vid 16:15

Kul att få en uppdatering av både tillställningen och kylskåpets innehåll:grin:

• marcus

Medlem
    4 september, 2011 vid 17:54

Lycka till gubbar !
    Ser ut att kunna bli bra med vind om ett tag …

• andersbq

Medlem
    6 september, 2011 vid 16:35

Igår körde vi ett fun race. Daniel o jag körde 9,5 på sp 63 och borde vi varit oslagbara, men vi kom bara 2 och 3… Idag 2 heat jag tror jag har seglat bra och är på topp, dock så sitter jag p väntar på akuten med ett avbrutet finger. Och 7,8 är ännu sämre än mig. Hoppas på att jag kan komma igen till sm…

• tobhed

Medlem
    6 september, 2011 vid 16:58

Fy vad trist, krya på din nu Anders

• seve1000

Medlem
    6 september, 2011 vid 18:54

Aj aj Anders hoppas du kryar på dig snabbt!

• budda

Medlem
    6 september, 2011 vid 19:49

Skit Anders. Jag som hade hopp för dig i Tyskland. Krya på dig

• swe117

Medlem
    6 september, 2011 vid 19:56

Ja jävla osis… 🙁
    Samma hand och fingrar som innan?

Får hoppas att du hämtar dig snabbt och kan va hel igen till SM i TT…

• andersbq

Medlem
    6 september, 2011 vid 20:20

9 veckor med detta bandage:

• jester

Medlem
    6 september, 2011 vid 20:52

Aj aj! Trist som faen!!

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing German Speed Championship

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.