• oskie

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 19:44

powergibe (planing genom hela gippen, kräver ju mer vind…), duck-jibe (under bommen), helicopter tack, stagvändning (vet inte om det heter så)… sen finns det väl några freestyletrick man kan vända med också?

• styret

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 21:32

ja fullfartsgipp.
    men det krävs ju lite för att den ska funka.
    föreslår duckgipp.

• niklas_s

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 21:34

carving 360 e grymmt rolig å träna tycker ja. aldrig satt den själv men de kommer snart

• fnassel

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 05:52

Utöver dessa förslag kan du alltid prova Hopp Gipp. Ett trick som vi gamlingar plockar fram då och då och som är mycket lättare att lära sig än Vulcan, Spock och Grubby.
    Kräver bara planing och en ytterst liten våg.

Fnassel

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 08:13

Hur gör man en hoppgipp då? Jag har alltid trott att det var en willy skipper, eller? tongue.gif

• maca

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 08:26

Hoppgipp…består mig veteligen i att hoppa runt brädan istället för att carva runt i gippen…..nästan som en Willy skipper…fast du glider aldrig riktigt baklänges. Man ska liksom nästan landa i clewfirst vattenstart….så har iallafall jag tolkat tricket….

Bör bli rejäl påkänning i långa smala race/freeride fenor….vet inte om det rekommenderas på annat än freestyle/wave prylar.

• jpeter

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 11:13

Finns ju airjibe/volcano också, men det kanske är samma som hoppgipp?

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 12:28

i mina öron låter det ju som en vulcan fast med segelflippen senarelagd? crazy.gif smirk.gif

• endy

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 12:33

Som en willy fast man landar med fötterna bak på brädan
    http://www.continentseven.com/museum.html#
    Kolla första videon

• ola_p

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 13:11

Ahh… jaså, då e jag med…

• frippe-s

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 14:11

Vad heter det när man inte går ur stropparna men vänder brädan 180 grader och tar seglet på andra sidan? Tänkte börja öva på det nämligen…airjibe, vulcano – samma sak eller?!
    /F

• endy

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 14:14

Japp så är det

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications