• Gislövs H.

Publicerad av bohm på 23 juni, 2009 vid 09:32

Någon som har bra koll på Gislövs hammar? Jag undrar var man kan köra och var man inte ska köra för att slippa köra på nån sten.

Jag var och plaskade med SUP’en förra sommaren. Det var inte speciellt stora vågor och jag var ganska långt in i viken. (ungefär mitt på udden och rakt söder ut.) Där var det MYCKET sten.

Var ska man köra utan att riskera att gå på grund?

lars_k svarade 16 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • dr-masse

Medlem
    23 juni, 2009 vid 09:34

Ha, ha, så skönt att du postar det just idag! Det är tyst…

Men – det är ju ett av Sveriges klart mest kända ställen. Har tyvärr inte seglat där själv, men när det bygger lite mer vågor så kör man utanför viken = ingen sten.

• lars_k

Medlem
    23 juni, 2009 vid 10:33

Det ligger ett par stenar i brytet närmast udden. Har själv klarat mej hittils genom att svänga undan i sista sekund när jag sett sten titta fram nån meter framför mej. Har dock sett flera som pangat på med fenan. Håller man sej längre ner i vind är det helt lugnt, dock är det inte lika bra tryck i vågen där om det är mindre vågor.
    Som det mesta i den här branschen får man lära sej den hårda vägen! 😉

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications