-
Gislövshammar levererade-men ta med ert skräp!
Gislövs levererade fina vågor, sidvind och sol på lördagen. Perfekt 4.7 till 5.3 innan det droppade på kvällen. Också söndag förmiddag var ok med större vågbräda och 5.9. En kanonhelg med säkert 100 seglare från hela Sverige plats – superkul!!!
Vad som är mindre kul är det bland alla dessa finns några få som inte kan ta med sitt skräp hem. Alltså, Gislövshammar är verklligen ett klockrent ställe på många sätt, en liten by med kanske tio vitkalkade hus på en udde och nedanför ko-heden ett point-break som funkar på nordostlig kuling. Tyvärr går det bara av någon enstaka gång per år, under tiden antar jag att livet går sin gilla gång i denna pärla på Österlen. Men någon gång per år invaderas stället av oss, jag räknade till över 100 bilar på ängen som bonden i byn varit juste att öppna åt oss. Jag och alla andra som var där i helgen vill ju säkert få komma dit nästa gång det går av också, och det med bybornas goda vilja – därför är det tragiskt att vissa inte kan låta bli att skita ner!!
STOR CREDIT till Eva Moraeus som med påse i hand plockade upp det mesta av skiten så att vi andra kan känna oss välkomna igen!!
Logga in för att svara.