Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Global wave
-
Global wave
Publicerad av vargen1212 på 10 april, 2007 vid 18:09Kära forum
Är det någon som har några erfarenheter eller tankar kring Naish Global wave så får ni gärna dela med er av dessa då jag funderar på att skaffa en sån.
Anyone?vargen1212 svarade 18 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Jag kör på 78an.. Love it.. Sjukt lättseglad, vilket e de ända ja vill en vågbräda ska va.. Gillar du stubbies e den lätt att rekomendera
-
Vilken storlek är det du är intresserad av?
Jag har seglat 78:an rätt mkt nu och Basse har kört 87:an endel bla i SA (och nu är den i DK och har roligt).
De är relativt snabba och seglas gärna på ett typiskt svenskt sätt med med mera bakfot än framfot. 78:an går riktigt bra med 5.3 ned till 4.2 utan tendenser att bli för stor. Har inte kört den med mindre än så men 3.7 bör gå utan problemas. 5.7 kan också funka, men då har jag en större bräda så jag har inte testat. Har för mig att Boards tyckte den planade riktigt tidigt och det var den brädan de valde om det var 5.7 och tveksam planing.
87:an har relativt smal tail för sin storlek och svänger riktigt bra, tar väl inte riktigt 6.2 så bra som man hade önskat men det funkar. Verkar gå rikigt bra ner till 4.7 mindre tror jag inte Basse seglat på den men det verkar inte vara den nedre gränsen.
I korthet en snabb, skön sverigebräda. Svänger mysigt (sätt mastfoten på den bakre halvan!)
-
Ok, jag bara skoja, jag har inte tre stycken men även jag funderar på att köpa. Jag läste din recension Adde, vet inte om jag blev klokare på den eller ej. Funderar starkt på 78an, vet nåon vad den väger?
Sedan är det väl aldrig så att någon någonsin har talat illa om en bräda de äger, med tanke på att man kanske vill sälja den…. bara en tanke. Läser man recnsionerna så får alla brädor runt 8-9 i betyg….
-
Fick testa Addes 78 en dag i Apelviken nu i höstat med bra tryck i 4,2. Kan säga att den är underbar! Kort,fruktansvärt lätt och relativt bred.. Var inga problem alls att lägga lite freestyle trick på ivägen heller. Går fint på vattenytan och grym att vågrida med i svenska förhållanden.. Står 1 på min julklappslista nästa år iaf:)!
-
Tack för era svar. Det får bli en sån..
Fint erbjudande Adde. Letar upp dig i apel eller lejet för en testrepa om det blir läge för det.
Johan
Logga in för att svara.