Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Goa, indien.

• Goa, indien.

Publicerad av m3lk3r på 17 januari, 2011 vid 15:58

Kort fråga: Hur är surfet där? Det finns väldigt lite information om det men om någon här inne på forumet har varit där och sitter på bra information så hade jag uppskattat det mycket.

Funderar smått på att åka ner till Goa nästa år och stanna där i ett par månader, verkar vara helt okej vanlig surfing men nöjer mig inte med det. Måste få vindsurfa också.
    Om det inte är bra vindsurfingförhållanden, finns det bättre ställen i närheten? Hade inte varit fel med cleana vågor, 25+ i vattnet där det är sjukt billigt att leva (som i indien).

peez

mattias-j svarade 14 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • svenne

Medlem
    17 januari, 2011 vid 17:47

Nej, det är inte någon surfing att tala om i Goa. Speciellt under den tid som är intressant. Om du inte gillar monsunregn förstås. Finns några stränder som kan ge lite longboarding tidigt på morgonen eller på eftermiddagen, that’s about it.
    Kul ställe som är störtskönt men åk inte dit för surfet.

• m3lk3r

Medlem
    17 januari, 2011 vid 19:48

Okej, lät inget vidare.. Får se om jag kan komma dit ändå, verkar vara precis som du säger, störtkönt!

• dr-masse

Medlem
    18 januari, 2011 vid 08:06
    m3lk3r;644589 wrote:
    Hade inte varit fel med cleana vågor, 25+ i vattnet där det är sjukt billigt att leva (som i indien).

peez

Åk till Indonesien.

• mattias-j

Medlem
    18 januari, 2011 vid 08:34

Filippinerna ska vara bra både segling och surfing, och svinbilligt. Anders Folkesson var där för några år sen, får se om han läser och svarar. Har för mig att han pratade om bungalow på stranden för typ 100:-/natten…..

• m3lk3r

Medlem
    18 januari, 2011 vid 11:19

Funderade lite på indonesien, där ska det ju vara skönt vatten, billigt och bra surf men även vindsurfing alltså?
    Filippinerna låter sjukt intressant, ska gooooogla!

• Kjello

Gäst
    18 januari, 2011 vid 11:35

[ame=”http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=77135″]Boracay top 5 i världen – http://www.Surfzone.se[/ame%5D
    Mycket läsvärt,
    men billigare flyg till Indien, i Mamallapuram, i östra indien förra vintern, resa 6000kr tur/retur.
    Men klart inget mindre än longboard gällde där, men 10 mil söderut Auroville vid Pondicherry har större vågor.
    inget monsunregn där, men väl torrt, öken, inte en regndroppe på 5 mån. och stekhett.
    Hört att supervågstället Sri Lanka har öppnat alla stränder igen, har varit oroligheter och avstängt.

• danneman

Medlem
    18 januari, 2011 vid 14:12

John Eriksson är på Sri Lanka nu och säkert en månad till framåt, han surfar varje dag inga problem där enligt honom!

• svenne

Medlem
    18 januari, 2011 vid 17:45

Sri Lanka har surf, och numera fred. 🙂
    Jag skulle lätt åka dit, lika billigt som Indien.

• m3lk3r

Medlem
    18 januari, 2011 vid 18:03

Måste läsa på lite om Sri Lanka tror jag. Verkar vara ett trevligt ställe att resa till om man inte känner för att bara ligga och sola/sitta i baren på semestern.

• mattias-j

Medlem
    18 januari, 2011 vid 18:24

Hur var det nu med Madagaskar förresten? Bra vind och bra vågor har jag hört, sjukt billigt men är det oroligt där fortfarande/igen?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications