Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Golf Bag – var?
-
Golf Bag – var?
Publicerad av tomw på 19 april, 2007 vid 20:01Letar efter en sån ”golf bag-kite bag”.
Brukar resa 2-3 ggr/år och det blir dyrt med 800:- ToR varje gång med min bawta cabrinha bårdbag.
Någon vet var jag kan köpa en? Kollade i USA med frakten blir 150usd….
Vill ha en som är runt 150x35x30cm
Begagnade går bra
MVH TW
virena svarade 18 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Poängen är väl att ha en riktig kite-bag fast med golf-grafik för att lura incheckningen. Naish har en billig samt lite dyrare med hjul:
http://www.naishkites.com/products/soft_tech/softtech_core_golf.html
-
@Larssa 377833 wrote:
det funkar hur bra som helst med en vanlig golfrese-bag
Jag har en 3D-bag från Stadium och den funkade fint för två kites, sele, helmut, bommar, pump och en bräda på 133 cm men hade brädan varit 1 cm längre hade det inte gått. Ingen plats för vaddering alltså.
-
Dormy på svågetrop har nog billigar tror jag. Har jag för mig i alla fall. Men det är ju riktigt golfbaggar. men vet att nån köpt där för billig peng.
-
Jag har Stadiums 4D bag. Kostade väl runt 400-500kr vad jag minns. Väldigt nöjd. Fick ner 3 kites, bräda och alla våtdräktsprylar i den även om man fick kämpa en hel del… Den är bra vadderad så grejjorna känns trygga.
-
Jag köpte Naishs golf bag från Falle i Varberg i höstas och reste med den.
Tog med mig 3 kites och bräda hem och det var inga problem.
Den vägde iofs 33 kilo på hemvägen men de satte bara en lapp ”Heavy” på den och skickade in den.
Jag har den med hjul och den funkade helt kanon med ett undantag.
Det finns ingen bärrem på den och jag har inte kommit på någon vettigt sätt att sätta dit en egen på heller. Att bära så mycket i bara handtaget är lite småjobbigt, när det behövs vill säga för med hjulen tar man sig fram mest överallt.
/Wibban -
Jag har en beggad till salu…. 200 spänn
Annars hittar du på Dormy ute i Svågertorp Tom! -
@skejtar_henke 377870 wrote:
Dormy på svågetrop har nog billigar tror jag. Har jag för mig i alla fall. Men det är ju riktigt golfbaggar. men vet att nån köpt där för billig peng.
jag köpte där… den är dock bara 130 lång
-
Undrar om det inte är så att golfbagarna bara är 1,30, pgr av att det är maxlängden för bagage för de flesta flygbolag
-
Tack för alla tips.
Trots att en riktig golfbag vore billigare, tror jag är tvungen att köpa en kite-golfbag pga brädan som är 140-145cm.
Ska kolla Naish baggen. Vem säljer dem i Sverige?
TW
Logga in för att svara.