Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Golfbag till resa..
-
Golfbag till resa..
Publicerad av anonym-anvandare på 3 februari, 2005 vid 16:45Är det någon som kan rekomendera en bra bag för resan, skall till Egypten i Mars.
MVH//Marcel
nicce svarade 20 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
En sån här har jag… funkar skitbra. Jag får ner 2 brädor 2 kites och lite våtdräktsgrejjer, handuk, sele etc. i den.
http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=1638&sort=1&cat=11&page=1
-
Ok, kör man den som en Golfbag? vad får man betala?
MVH///Marcel
-
jag körde med en tekno sport väska och fick inte betala extra trots lite övervikt.. men tex med novair som vi flög med fick man faktiskt betala extra för golf windsurf wake utrustning etc. när det frågade om det va en bärda i min väska sa jag bara att det var en hård mellanvägg för att förhindra att bagaget skadades.. och behövde inte betala..
-
Denna är mycket bra! Är du intresserad kan jag fixa ett bra pris på den.
http://www.swell.se/show_product.jsp?id=64 -
Köpte en sådan väska nu precis innan jag stack till cabarete, inga som helst problem varken i sverige, heathrow eller new york med incheckning av den.. inte ett öre fick man betala (American airlines och SAS).
Då är det ju iof reguljärflyg.Man kan smuggla ner en hel del i den, hade bara den och ett hyffsat stort handbagage.
-
Jag har också köpt en naish golf bag och fick med mig den på british airways och sedan på american airines utan att behöva betala något extra. Själv tyckte att jag den var något liten på höjden och djupet. Man får verkligen packa drakarna bra för att få ner dem. Annars är det bra kvalitet och ordentlig vaddering.
-
Snälla lägg ner det där snacket med golfbag. Flygbolaget vill att du ska betala extra pga att det är dyr sportutrustning som de blir ersättningsskyldiga om det pajjar under transporten. När dom frågar vad det är i din bag så säg bara:
-Bagage!
Så slipper du betala extra. -
snacka om överpris på den bagen!! andra bagar i samma format kostar inte mer än 2-300 spänn, men det e klart, vill man att det ska stå naish på den så får man väl betala….
köp no-name o lägg pengarna på lite roligare utrustning istället.
-
Kvalite kostar köpte själv en Naish laptop ryggsäck kostar 900:- kostar kanske 450:- på Claes eller Kjell
Men jag ångrar mig inte en sekund en otrolig skillnad på kvaliten.
Man får vad man betalar för.
Alla Naish väskor och bagar håller mycket hög kvalité bara att känna och jämföra så syns skillnaden direkt mot lågpris alternativen håller förmodligen minst dubbelt så länge.
Men visst jag handlar billiga grejor ibland jag med men flygplatser är inte direkt snälla mot väskor så då behövs det där lilla extra.
-
Var på stadium idag och dom har några golfbagar, billigaste kostade 299 och delux mod i hårdplast 799 tror jag och där såg ut att få plats en hel del.
Logga in för att svara.