Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Golfbag till snowboard
-
Golfbag till snowboard
Publicerad av christian12345 på 20 januari, 2008 vid 20:31Efter min senaste katastrof med BA och check in av kitebrädor har jag beställt SAS-biljetter till Norge.
Finns det någon golf-bag som är tillräckligt lång för att få in en snowboard i, eller ska man bara ta sin vanliga snowboard-bag? Får man betala extra då, eller brukar de vara snälla? Någon med erfarenhet?
casper svarade 17 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
SAS?
Suraste jävla bolaget alla kategorier. Åtminstone incheckningsblondinerna. -
Kostar 150 kr att ta med ett skid/snowboard fodral med sas. Per håll…
-
Hmm, det beror som vanligt på vem man råkar träffa på i incheckningen. Hittils har jag lyckats mångla med mig ett snowboardfodral (med kitebräda i) med SAS varje gång utan att behöva betala för det.
Enda ”knepet” jag har är att vara så trevlig som möjligt samt undvika att klä mig allt för surfaraktigt när jag reser. Eftersom folk har fördomar om det mesta kan man lika gära utnyttja det till sin fördel i det här fallet.Kärr… f’låt.. damen i incheckningen hos Sterling i Barcelona var dock en riktig sur***** och där fick jag nog betala sammanlagt för alla gånger jag kommit undan. Blä.
Dessutom ändrar de ju reglerna på alla flygbolag typ 2 gånger i veckan, så det är rätt troligt att varken resenärerna eller de som sitter i incheckningen vet exakt vad som gäller.
/Kaj(Tech)
-
Det brukar gå att få med gratis. Har åkt 6 gånger med sas nu och bara betalt 150 kr en gång. 55 kg snowboardbag från zúrich, inga problem.
-
håller med cortex.. man ska vara välklädd när man är ute och flyger. då bemöts man ofta bättre och om du har tur så kan du få ett Ja när du frågar om upgrade till business klass… =)
-
Jag kan läsa mellan raderna… Ni inseminerar tydligen att jag skulle vara sunkigt klädd.
Fy fan vad taskigt! -
Dom är bara avundsjuka på dina Prada kopior.
Sen funkar det bättre att checka in hos det manliga könet enligt min helt oseriösa studie.
Men det är kanske för att jag rör mig väldigt feminint.
Logga in för att svara.