Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Gör man bort sig om man köper en Cab Black Tip

• Gör man bort sig om man köper en Cab Black Tip

Publicerad av anonym-anvandare på 29 april, 2005 vid 14:58

behöver en ny kite! 14kvm
    E en Black tip från -04 (gjordes de fortf då?) omordern idag?
    Vad har den för bar och säkerhetssystem.

Vad är ett skäligt pris?

eddie svarade 20 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 april, 2005 vid 15:44

04 var det Black Tip Nitro som ar en riktigt bra kite. forta versionen av recon.
    03 var det black tip, bara provat 10an, den ar jattebra den med. sakerhetssytemet vet jag inte, korde med en annan bom.

de aldre an 03 hade val ratt mycket kvalitetsproblem vad jag hort, ingen erfarenhet av dem sjalv dock.

4000 for en 04a, 2000 for en 03a.

staffan

• martent

Medlem
    29 april, 2005 vid 18:25

03an är grymm vill du ha ett bra säkerhetssystem köp 04an recon! En beg 04 kostar väll ungefär mellan 4500kr till 6000 beroende på skicket. smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2005 vid 08:56

De e inga prob att connecta ett recon till 03ans kite då alltså?

• sbjorne

Medlem
    1 maj, 2005 vid 09:35

Jo de e de, -03 funkar inte alls me recon (bomen går ju att använda, men releasen ska man inte lösa ut för då blir det full power)
    Har en -04 Nitro och den e helskön !! tongue.gif

• patrikol

Medlem
    1 maj, 2005 vid 15:43

Det var en hel del åkare som inte var nöjda med Blacktippen ifrån 03 och det var den utan Recon.
    Recon var först på 04 och det går inte att använda Recon på 03 blacktipp.

• sbjorne

Medlem
    1 maj, 2005 vid 18:41

Svar till:

Det var en hel del åkare som inte var nöjda med Blacktippen ifrån 03 och det var den utan Recon.
    Recon var först på 04 och det går inte att använda Recon på 03 blacktipp.

[/ QUOTE ]

Vad klagas det på då?
    Brorsan har en -03 Blacktip 12kvad som han e helnöjd med, jag har också kört den och tycker den funkar helbra…

• patrikol

Medlem
    1 maj, 2005 vid 19:32

Jag kommer inte riktigt ihåg men det var en del sponsrade som varnade för just blacktippen det snackades en del här på Steffo om det också.
    Jag kommer nog på det så småningom men annars så skall jag fråga vederbörande så fort jag träffar någon av dom.
    Nu är det ju som alltid med kites det är ju lite en fråga om tycke och smak.
    Blacktippen var väl en hög AR kite så den lämpar sig oavsätt inte till en nybörjare.
    Kom föresten på att Eddie köpte en sådan precis då så han kanske kommer ihåg eller kan berätta vad han själv tyckte har för mig att han gillade den men är inte säker.

• martent

Medlem
    1 maj, 2005 vid 19:44

Jag har en och tycker den är rikyigt nice!!! smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2005 vid 22:20

Svar till:

Jag kommer inte riktigt ihåg men det var en del sponsrade som varnade för just blacktippen det snackades en del här på Steffo om det också.
    Jag kommer nog på det så småningom men annars så skall jag fråga vederbörande så fort jag träffar någon av dom.
    Nu är det ju som alltid med kites det är ju lite en fråga om tycke och smak.
    Blacktippen var väl en hög AR kite så den lämpar sig oavsätt inte till en nybörjare.
    Kom föresten på att Eddie köpte en sådan precis då så han kanske kommer ihåg eller kan berätta vad han själv tyckte har för mig att han gillade den men är inte säker.

[/ QUOTE ]

saker pa att de inte pratade om 02? 03 10an ar riktigt bra.

staffan

• patrikol

Medlem
    1 maj, 2005 vid 22:26

Ja det var 03men säkert inte en 10a så små kites är oftast bra svårt att misslyckas med dom.
    Var nog 14 och uppåt som det handlade om.

• teda

Medlem
    2 maj, 2005 vid 06:47

Har haft en Blacktip 03 12m2….
    Jag gillade den iaf, riktigt bra kite !

• eddie

Medlem
    3 maj, 2005 vid 21:17

Min 12:a Blackip var en superdrake… Den är dock såld.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications