Senaste nytt Forums Vågsurfing Göra en egen bräda?

• Göra en egen bräda?

Publicerad av irritation på 10 september, 2005 vid 22:25

Har haft funderingen ett tag nu, att göra en egen surfingbräda i trä grin.gif som ett projekt ungefär! Inser att den bara skulle bli snodd/pajjad om jag gör den i skolan, så, vad behöver man till ett sånthär projekt?
    Vilket material ska det vara och hur lång/bred bräda?

Någon som har en ritning? smirk.gif
    (kanske blir av om det inte spränger mina kontaner! smirk.gif)

anonym-anvandare svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • patrikol

Medlem
    11 september, 2005 vid 08:45

Tror du kan glömma det projektet. Men det finns många beskrivningar på hur man gör surfbrädor men dom görs inte av trä.

Kolla här en snabb beskrivning!

http://www.byrnesurf.com/usa/process.htm

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2005 vid 09:18

Kanske lite svårt ja, men finns det inga brädor man kan göra i trä? Eller kommer dom väga 10kg? :O

/Irritation – Orka logga in!

• patrikol

Medlem
    11 september, 2005 vid 09:34

Vill du ha något att leka med så kan du skaffa en skimboard istället dom kan man säkert göra i trä.

http://www.skimonline.com/

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2005 vid 16:05

Verkar mer värt ett försök! 😛 Fast det kan man nog göra i slöjden … cool.gif

/irritation – orka logga in! grin.gif

• patrikol

Medlem
    11 september, 2005 vid 16:11

Säkert

• luuddee

Medlem
    11 september, 2005 vid 16:27

du kan köpa sådant sett för att göra brädor av han som shapar i göteborg elerl varbegr eeller var de nu e.. med allt som behövs för o göra en egen på riktigt..

• fredde

Medlem
    11 september, 2005 vid 17:13

Svar till:

Kanske lite svårt ja, men finns det inga brädor man kan göra i trä? Eller kommer dom väga 10kg? :O

/Irritation – Orka logga in!

[/ QUOTE ]

Du kan alltid köpa dig en stor bit av fräsk balsaträ stulet från någon orangutangs hem på Borneo. Så väger den inte så mycket men den kommer ju kosta där efter.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2005 vid 09:11

Klart du ska bygga en bräda i slöjden! Det är bara att limma ihop ett par plankor i furu och sedan shapar du brädan i bandsågen. lätt som en plätt! Min bräda gjorde jag i gran men furu är nog bättre. Glöm inte att skriva in ett inlägg innan du drar ut och testar så att vi kan komma och kolla ; )

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2005 vid 21:22

Här hittar du balsa blanks men de kostar…. http://www.homeblown.co.uk/acatalog/Surfboard_Blanks.html

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 04:56

du kan nog glömma trä som material för det är alldeles för tungt. har skjälv gjort några brädor, var av en här i sverige. köpte då mitt material från australien då jag var där på en kort visit enbart för att inhandla detta. detta inkluderar en foam (skum) stomme med trälist i mitten. 8 meter 4 oz polyester väv, fenor leggy plug etc. sen fick jag köpa polyester resinet på nätet ihop med härdaren från en brittisk sida och få det överskickat för det kan vara svårt att hitta här i swe. vill du göra en bräda i trä beöver du fortfarande en stomme i skum med en trälist i och sen för att få en trä ”look” kan du lägga jätte tunt lager av balsa trä onvanpå innan du tillslut klistrar över allting.

mvh.
    vet hur man gör

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 06:55

Köp en byggsats på http://www.wsv.nu från ca: 2200:-, sen är det bara att börja , du får med allt till en komplett bräda….
    shocked.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Göra en egen bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.