-
Gotland POINT BRAKE!!!
Dagen efter dagen D har minnena inte hunnit smälta. Verkar som det varit en bra dag på många ställen i sverige. Just Gotland har nog varit bäst (som vanligt
), så kom igen och berätta hur det var ni andra!
Jag surfade igår vid 18 till 19 vid kallbadhuset i Visby. Drog av nedhalslinan som vanligt och tänkte skita i seglet ett tag eftersom spöregnet inte såg så inbjudande ut. Men som jag hoppats sprack molnen och vinden kom, med sisådär 19-22 m/s. Jag pusslade med linorna och kunde därefter kämpa mig ner i vattnet mot vinden.
Hade riggat 4.7 vilket var bra överriggat, men helt perfekt eftersom jag ändå lyckats dra bra nedhal… Som en raket for jag över skummet och hoppade över vågdalarna. Jättevågorna slog över stenrevet utanför kärleksporten, när jag kommit ut 70 m tappade jag dock balansen och sköljdes in en bit.. upp och hoppa
Det är STRÖMT längs med stranden, så jag siktar på att komma iland vid kallbadhuset och bryggorna. Men först ska jag försöka möta vålnaderna som nu börjar rulla in, så jag får upp grejjerna i rätt position och drar iväg direkt i fullplaning, passerar några vågor och..
.. ser .. POINT BRAKE .. Jag är salig, det var hawaii, det var inte sverige?? Tyckte vågorna var 5 meter, men troligen endast något mer än 3 meter höga. Vad händer då när jag har fullplaning och träffar av den första av dessa vågor i sin brantaste fas?? Jag vet inte, men högt flög jag! Jag är förvånad att jag överhuvudtaget kunde göra annat än att gapa, så nån volt blev det inte även om jag potentiellt kunnat göra exakt vad som helst i det skedet. Jag flyger bara, flyger runt bland molnen, smakar på himelriket .. dalar ner och skrattar, skrattar när jag ser nästa våg komma emot mig. Den skakar inte hand med mig, den är skoningslös. Med förnuftet kunde jag räkna ut att seglet var goddag hejdå! Mycket riktigt så blir jag med krampaktigt tag om bommen och brädan tvättad så att masten knäcks och seglet trasas sönder helt och hållet..
Därefter blir jag överkörd ett par gånger till och glider som planerat in till stranden med ett glatt smile – Nyfödd glider jag in med grejjerna på kårhuset Rindi där resten av kvällen lider med kapsning och dus
Logga in för att svara.