Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotlandskunniga – help please!

• Gotlandskunniga – help please!

Publicerad av judo-freddan på 13 oktober, 2004 vid 10:59

Tjena!

Vi är tre stycken som ska dra dit över till helgen. Ska blåsa SO pungen lördag vridande till halvfjask SV med förbättringspotential söndag morgon. Vad jag vill veta är – vilket spot ger störst chans till lite down-the-line med dessa vindar? Har kollat ytspännings guide och där ser det ut att vara Sandviken som gäller. Är dock tacksam för info från någon som provat ett par gånger.

Sedan en praktisk fråga – någon som vet om det finns några campingar med eluttag öppna ännu? (Båtvärmaren ännu inte installerad, hrm.. crazy.gif)

Judo-Freddan, Ricky-Picky och Pelle-Ponessos

anonym-anvandare svarade 21 år sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • charlieb

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 11:47

Sandviken är det som gäller. De flesta kommer nog att åka dit. Parkera så långt bort somdet går, dvs öster ut på stranden. Vad det gäller eluttag och camping vet jag inte kolla med Tofta camping eller sandvikens camping.

CharlieB

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 12:08

På Fårö har du dessutom Sudersand och Skala. Skala har mer power men blir lätt lite stökigt och dåligt med vind längst in. Dock brukar G-landborna tycka det är för långt att åka hela vägen upp till Fårö (!?) så där kan det nog bli lite ensamt där. Har faktiskt ingen koll på vilket spot som får bäst sidvind på sydost och sydväst. Får för mig att Sandviken är rätt mycket on-shore? /Jesper B

• fastlandsguten

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 12:52

Om det blåser sydost är det klockrent i sandviken. Rak syd kan blir lite ”clockshore” som Jocke säger..
    Vi är säkert några som åker dit, alla fall jag och Charlie.
    Fårö och skalasand, men ja det är ju hela fem mil… he he he
    Vi ses. Peter

• fastlandsguten

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 12:54

Tofta camping och Nordestrands camping(närmare mûûûren) är säkrt fortfarande öppet. Sen är det billigt att bo vid hamnhotellet…

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 15:08

Rivet

• fastlandsguten

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 06:40

prognosen ser lite sämre ut för lördagen nu…trist. men idag kan det bli åka av.

• judo-freddan

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 08:12

Kanske Sudersand är bättre med den här vinden? Vad tror du?

• fastlandsguten

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 13:38

Blåser det som idag, pang tryck i 5.8 och det står Sydost 10 på smhi är det kanon. Kom just tillbaka efter två timmars segling. kanon fint och vågorna rullar in fint. Inter rak sideshore men så bra det kan bli i sandviken. 5st på vattnet… men som sagt, prognosen ser inte bra ut för lördag.
    Sudersand, ja om det inte blåser är det lite enskilt kanske, men vackert.

• judo-freddan

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 14:46

Härligt att ni fick bra segling! Såg att progosen är rätt risig på theyr men windfinder och foreca säger runt 9 och windguru säger att det ska punga 13 typ. Vem i hela världen ska man lita på.. wink.gif

• fastlandsguten

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 14:54

Blåser det nio är det helt okej. Idag stod det 10ms så nio funkar gött. om det nu blåser samma riktning några dagar blir vågorna bra. Theyr brukar stämma bra här, men det är nästan grönt på lördagen. tidigt kanske bättre…jag vet faktiskt inte. Det var inte kallt alla fall i vattnet.

• judo-freddan

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 18:15

Härligt att höra att vi slipper frysa häcken av oss. Låter fint med lite rena baltvågor. Vi syns väl vid Sandviken då antar jag! Håll utkik efter en Peguot Boxer högtak och en T4 dito.
    /Boxerfreddan

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 06:59

Östergarnsholm: SO 10 m/s. 9.1 grader.
    har varit vind hela natten, hoppas det håller till lördag..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotlandskunniga – help please!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.