Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › goya fxr 2009
-
goya fxr 2009
Publicerad av spray på 3 december, 2008 vid 01:29Nån härinne som testat nya fxr:en från goya?
Är det något att ha? Jag letar efter ett nytt freeride till nästa år.
har ett fxr 6,5 nu och kan inte bestämma mig om jag ska köpa större lr mindre.booman svarade 16 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Jag kör på dom,
Precis lika bra som det äldre FXR seglet, självklart så har dom ändrat lite i seglet. Dom störe storlekarna över 7m² har 7st lattor medans dom mindre har 6st. Lite mera förstärkning i maststrumpan/topp, ändrat lite i storlekarna. Lite mera underlik djupare profil under bom, flyttat ut clew i akterliket. Men grymt sköna på vattnet. Lättriggade, profilstabila och går i gång lätt. För att vara helt i X-ply så väger dom inte mycket 6,9m² 5kg. Dom kom lite sent till Sverige så jag har bara kört med det i 10 timmar, riggade det första gången och gick ut! Full spätta på en gång. Mmmmm, sköna segel.Skicka ett PM eller ring mig om du undrar över något annat.
//surfen
-
@Spray 519195 wrote:
Nån härinne som testat nya fxr:en från goya?
Är det något att ha? Jag letar efter ett nytt freeride till nästa år.
har ett fxr 6,5 nu och kan inte bestämma mig om jag ska köpa större lr mindre.Jag vet inte, har du kvar Jp:n på 145 liter? Då ska du nog inte ta ett mindre segel…
Jag skulle nog gå för ett något större, typ 7,5. Forfarande ganska lätthanterat och ger mycket tid på vattnet.Jag kör 6,5. 7,5. 8,1. och 9,0 på 125L
Tar det i så att 6-5:an är for stort då är det nästan så att brädan börjar bli för stor också…http://www.jp-australia.com/2009/index.php?id=203
(Spec. på JP -07…)
Mvh
//BooMan
Logga in för att svara.