Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Grattis Hbg-surfare…

• Grattis Hbg-surfare…

Publicerad av liljedahl på 25 mars, 2006 vid 09:23

…till förstasida i b-delen och dubbelsidigt uppslag med Roger Ö i bild i Helsingborgs Dagblad. Hoppas ni lyckas få loss stranden utanför Råå som exklusiv kitestrand. Om ni vill ha hjälp med lobbying känner jag Ole (stadsträdgårdsmästaren) som verkar vara den som ska utvärdera förslaget.

/Jocke

nilsson svarade 19 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • eagletech19

Medlem
    25 mars, 2006 vid 10:03

Tjenare
    Tack det behövs nog men jag skickade ett handskrivit brev och berättade om varför och var ,pga att det stället vi kitar på är ett av dom största villa områdena i norra europa och nu börjar dom bygga mer hus så stranden blir ännu mer trång under sommarmånaderna och om det skulle ske en olycka så bannar dom kiting på fler platser tror jag ,så sen jag började windsurfa 1980 så har jag kört på denna platsen under några år utan uppehåll:laugh:
    Och den ligger vid en golfbana och det gör att folk antaglingen är lite rädda för att få en boll i huvudet men vi är ju en bit ut så det är inga problem för oss och där finns en otroligt fin botten kurva så när vinden ligger på har vi fina vågor precis här och hyfsat platt en 50 meter utfrån stranden .Men ok det är ett sund men vågorna blir 1,5-2 meter när det blåser på 10-15 m/s och det är ju bättre än inget:wink:

Så det är en plats att vara relativt ensamma på förutom dom varmaste sommar dagarna och det är ju helt ok
    så detta handlar enbart om att sätta säkerheten i första rummet för vi kunde ju kita här ändå, men om vi får ett tillstånd så vet folk att här håller vi till och det underlättar ju för alla.
    http://hd.se/helsingborg/2006/03/25/kitesurfarna_vill_ha_egen_strand

Ha en trevlig helg
    Roger Örnvang

• nilsson

Medlem
    25 mars, 2006 vid 10:58

Bra artikel! Mvh Bengt N

• eagletech19

Medlem
    25 mars, 2006 vid 11:17

Gött
    hörde att du fixat lite goa slingshot kites:cool2:
    Ha en trevlig helg
    Roger Ö

• nilsson

Medlem
    25 mars, 2006 vid 12:50
    eagletech19 wrote:
    Gött
    hörde att du fixat lite goa slingshot kites:cool2:
    Ha en trevlig helg
    Roger Ö
    Stämmer gott Litta sjukgymnastik och slingisar, sen är man tillbaka i kajtträsket igen! Skall bli både bekvämt och roligt att köra mer i Hbg. Ha en trevlig helg så höres vi!Mvh Bengt N
  • hugeo

Medlem
    26 mars, 2006 vid 10:15

synd att du har fel kite men det ska vi ta hand om snart min käre vän 😉

• eagletech19

Medlem
    26 mars, 2006 vid 10:42

Välkommen hem Hugo
    Du kunde väl tagit med lite värme hem vi fryser ju här och just nu snöar det fantomen också:santa:
    Var ute och rastade crossen i går det var rätt nice det med lite hårt i marken bara.
    Ha det :cool2:
    Roger Ö

• nilsson

Medlem
    26 mars, 2006 vid 11:44

@HugeO]synd att du har fel kite men det ska vi ta hand om snart min käre vän )[/QUOTE wrote:

Vem jag?

• nilsson

Medlem
    26 mars, 2006 vid 11:46

Var nere och tittade på strandbiten igår och kom på att jag har åkt där i början av min kajt karriär, den är perfekt både till kajt och annat!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Grattis Hbg-surfare…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.