Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grönis i morrn?

• Grönis i morrn?

Publicerad av vinta_kestrel på 16 juli, 2005 vid 18:07

Vad tror localsen? Hur ser Grönis ut vid VSV/SV 8-10 resp 11-14? Det är ett bälte med 11-14 strax utanför Ölands Södra. Har man tur kanske det ger några extra knop även till Grönis och då borde det väl ge några 1-1.5metersvågor i alla fall?

Hur ser det ut där med tanke på algsituationen?

anonym-anvandare svarade 20 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jester

Medlem
    16 juli, 2005 vid 18:13

Angående vind o vågor måste jag hänvisa till localsen, men jag var där i förrgår, och framåt kvällen vart det ganska äckligt med alla alger. Trist som faen!

Men helt klart ett ställe jag gärna återkommer till!

• vinta_kestrel

Medlem
    16 juli, 2005 vid 18:31

Förrgår… Hoppas nån säger att det idag var helt rent. Ska till Ölands djurpark med barnen och tänkte ta en combo wink.gif Vill gärna segla 5.0 och vågisen nu… Men inte i gyttja som dödar vågorna och mina inälvor…

• rasmus_w

Medlem
    18 juli, 2005 vid 12:54

Jag seglade där i torsdags och tyckte det var rätt uthärdligt, det kändes mest lite bisarrt med det bajsbruna/senapsgula vattnet, det var värre att driva iland bland stenarna.

Och hur man som vissa ölänningar kan köra 150+ km/h på landsvägen och sen bli rädd för algerna begriper jag inte, jag tyckte 130 med tre brädor på taket var dagens nära döden-upplevelse, inte algerna…

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juli, 2005 vid 13:57

Algerna är väck så det är lungt nu.
    Sen var det ingen ölänning som körde i 150 knyck.
    Utan han var från Växjö.
    Vi har inte så långsamma bilar på öland
    ÖWC

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications