Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Gruppresa till Rhodos i maj
-
Gruppresa till Rhodos i maj
Publicerad av surferboy på 13 november, 2006 vid 20:46Vi planerar att arrangera en gruppresa vecka 18 samt en vecka 20 till Rhodos. Kolla http://www.surfresor.se för mer info.
Mvh,
Gustav
031-704 39 00c-g svarade 18 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Detta låter ju jätteskoj! Hade tänkt åka ner själv med en icke surfande kompis i maj till Rhodos, då kanske man ska passa på att åka genom er så att man har nån att surfa med. Eftersom jag precis köpt egna freeride grejer så tillhör jag den riktiga nybörjarskaran. Så tanken är väl att Rhodosresan ska ge en bra start på surfsäsongen. Kommer det va olika nivåer på dom som åker ner? Eller blir man ensam nybörjare…?
Louise
-
Är det prasonissi ni tänker åka till?? Då kan jag rekommendera att du åker med Louise, det är bra för nybörjare. Kan bli lite trångt men inte så det stör alltför mycket.
-
Louise du är jättevälkommen då vi hittills bara har en massa killar bokade. Men det kanske inte är någon nackdel i dina ögon… 😉
-
Hehe.. det låter ju trevligt 😉 Jag är väl mest oroad att jag ska va ensam nybörjare, men förhoppningsvis så ska väl resan göra mig bättre vän med min nya bräda.
-
Vi har precis gått ut med att vi planerar resorna och de som bokat hittills är ganska duktiga. Jag hoppas dock på att få ett ganska spritt gäng i olika kunskapsnivåer. Det blir roligare så för alla.
-
När är sista anmälningsdatum?
Är sugen på att hänga med men har ju lite dålig koll nu på vad som kommer ske i övrigt v18… -
Nu när jag läst lite mera ser jag att ni tänker åka till Ilialyssos eller vad det heter. Tycker ni skall dra ner till Prasonissi istället. Visst… säkert inte lika mycket ”annat” att göra men jag tror det är mycket bättre förhållanden där ner. Finns North uthyrare där nere också!
Så nu vet du det Louise!
-
Vi har egentligen inget sista datum men det blir jobbigt att ta sig dit om flygplatserna tar slut på de flyg som passar i datum och tid. Vi har valt datum efter Fly Me’s flygdatum. Det finns gott om platser kvar nu men om 1-2 månader kan de vara slut.
Hotellet öppnar vecka 18 och det brukar inte vara så många där de första veckorna. Vi är inte så rädda för att hotellen blir fullbokade. -
Det finns ett nybörjarcenter som heter Windmill Surf Center och det ligger ca 300 m från Blue Horizon. Där är det perfekta förhållanden för nybörjare. Se bilder på http://www.surfresor.se
-
Låter intressant. Går det inga fler gruppresor tidigare, i vinter? Vet någon någon annan som arrangerar likande resor?
-
Här är lite bilder från 2005 när jag o tjejen va på rhodos. Vi var ungefär på samma ställe som denna resan skall till. Det blåste hela tiden. . jag skulle absolut kunna tänka mig att åka tillbaka för det var som sagt stark och jämn vind hela tiden . Inne vid stranden var det lite lugnare så det var inga problem för nybörjare heller.
Så att åka dit rekomenderas.
-
Var där nu i midsommras, 14 dagar. Blåste varje dag. Ett ställe jag åker till igen nästa år. Kolla första bilden tysk ordnung….
Platt invid stranden och lite längre ut fina hoppramper. -
Menar du 2007? Jag kan tänka mig att hänga med var på Rhodos
Lukas
Logga in för att svara.