Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun Sails något att ha?

• anonym-anvandare

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 21:07

Har kört gun 4.7 5.2 5.8 & 6.8 nu i ett år. helt ok enligt mig iaf… Funkar bra dock har jag kört med Fiberspar master och inte gun men det funkar säkert kanon med Gun segel & Gun master…

• diil

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 22:41

Jag har ett Gun Groove 6.8, funkar hur bra som helst.

• basse

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 05:33

Har ett Jam04 6.2 som jag är väldigt nöjd med. Bara att shoppa loss. Har även 2 Loop75 master som jag inte har haft några problem med.

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 07:13

Jag har kört GUN Wave MC 04 hela säs och är mkt nöjd. 05:orna kan beskådas på gunsails.de. Har i princip bestämt mej för att köra HAMMER 05 nästa år. Ska beställa hem en linje så snart det är möjligt. =)

• basse

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 07:57

Var hittar du 05’orna på deras sida ?

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 08:10

Under NEWS, de visar dock bara vågseglena än så länge:
    http://www.gunsails.de/de/kat.php?k=23

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 08:12

Varför hammer istället för Wave MC? Wave MC borde passa bättre för svenska förhållanden – eller?

Funderar själv på en våglinje nästa säsong så din info är guld värd.

• basse

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 08:18

Jahaa… måste vara på den tyskaspråkiga sidan för att det skall funka.

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 08:19

Eftersom jag är ganska lätt tror jag inte jag behöver så mkt dragkraft för att komma igång. De har dessutom ökat buken lite i Hammer till 05 så det kan vara precis lagom till mej. MC är ett riktigt onshore segel med mer profil och därmed bottendrag, dock inte lika lätthanterligt på vågen. Jag vill testa ett lite planare segel som man kan ”stänga av” bättre i bottensvängen. Och sen är Hammer mer förstärkt och hela linjen riggas på 370/400 (jag har bara dessa längder…).

• memnoch

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 09:38

Lars,

Jag vill minnas att du vid tillfälle i någon tidigare tråd skrev att du hade köpt GUN för att de var billiga. Skulle du såhär efter säsongen (och eftersom du funderar på att köpa 205 oxå) säga att de inte bara är billiga utan bra också? D v s valuta för pengarna? Skulle du köpt annat märke om du haft pengarna? Isf vilket och varför?

De GUN segel jag sett ser bra ut och de verkar onekligen ge bra valuta för pengarna. Skall man dessutom köpa en hel linje så är de klart tänkvärt att satsa på GUN eftersom det är mycket pengar man sparar.

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 10:26

Jag är helt övertygad om att de som utvecklar surfprylar idag testar varandras grejor så mkt och jämför så att det i princip kvittar vilket märke man köper när det gäller prestanda. Hellre då titta på material och kvalité på grejorna. Och där ligger GUN bättre till än många dyrare märken, t.ex har de betydligt mer X-Ply i sina segel. Mina MC 04 ser fan nästan nya ut trots idogt seglande i år. Jag kommer att fortsätta köpa GUN. Alternativ som jag funderat på är fjolårssegel från Keppler, tex. North Superstar 04. Men det blir ändå dyrare än GUN 05.
    Och att det inte är så flashigt och häftigt att köra GUN skiter jag fullständigt i. Det är ändå bara jag och vågen som gäller =)

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gun Sails något att ha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.