Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Gwc WCSO #6 giganternas kamp!
-
Gwc WCSO #6 giganternas kamp!
Publicerad av speedjanne på 26 juni, 2006 vid 19:00Sista vårseglingen infaller imorgon kl 1800.
Inga bortförklaringar såsom ”min fru jobbar,måste jobba över,måla om huset,barnen är sjuka” är godtagbara!!!! Efter denna gång skall vi summera och ta till oss all kritik så att höst serien kommer bli ännu bättre!Plats imorgon…. Sveriges mest omtalade speedspot Fiskebäck/Knarrholmen
Vi försöker rigga /skepparmöte 1730.
Som vanligt finns GPS:er från GWC att låna.
jester svarade 18 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
dmi har uppdaterat det ser bra ut ……
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm
-
V – VNV och vattnet runt Knarrholmen kommer att vara platt som ett matsalsgolv. Jester: Åk nu inte 6 mil för att köra i TT som inte passar för denna riktning om jag fattat det rätt. Läkaren säger att jag inte skall köra imorgon för min envisa inflammation i ryggen så det är bara att komma förbi och låna mina prylar och hänga på (om du nöjer dig med dessa och du kommer i min dräkt / kan låna en annan som passar)! Skulle nog vara bra att du såg det vattnet så att du slipper sätta Fiskebäck och chop synonymt framgent.
-
Det har ju varit lite negativa vibbar ett tag nu så jag greppade en lång förlängare och drog ned till gettot med den i högsta hugg….
Nejdå, det var rätt kul idag idag, jag har nog varit lite väl negativt förut och ber om ursäkt för det. Det var lätta vindar kring VNV idag och rätt okej, även om vi inte drog ned till den hemliga speedspotten. För lättvindsspeed och lättvindslalom så är stället helt okej. Sydlig vind som det var förra onsdagen är kanske sämsta vindriktningen och då finns det ju bättre ställen att hålla till på. Frågan är om inte slalom är roligare ändå, eller en kombination av de båda. Ut och köra av sig lite med speed först och sedan köra lite slalom efter det.
-
Dagens resultat
1 Krister Svensson 27,6
1 Sven Andersson 27,6
3 Jan Sundin 27,5
4 Roger Wennborg 27,3
5 Mats Hovde 27,2
6 Robert Laffranchi 24,4
7 Lars Bjärkling 23,9Slutställning av GWC Westcoast speed open kommer innom kort
-
Knatte
Gäst27 juni, 2006 vid 20:38lbj wrote:Dagens resultat1 Krister Svensson 27,6
1 Sven Andersson 27,6
3 Jan Sundin 27,5
4 Roger Wennborg 27,3
5 Mats Hovde 27,2
6 Robert Laffranchi 24,4
7 Lars Bjärkling 23,9Slutställning av GWC Westcoast speed open kommer innom kort
Misstänker att Novicen är skapligt nöjd nu i alla fall:tongue: Sätta hemmåkarna på plats, så där…
Jag hoppas jag får vara med och leka på höstomgången av GWC-cup i alla fall:laugh: -
Nja, mina egna småprylar Sonic och 5.6 gick ”bara” i 27.3 knop, sedan lånade jag Jannes prylar i en kvart (Manta och 7.8) och fick lite högre fart…
-
Slutresultat våren 2006
SpeedJanne vann och hade också snabbaste tiden 35,2
Grattis Janne och även grattis till alla andra vinnare
Vi kör en ny serie till hösten -
Knatte
Gäst28 juni, 2006 vid 06:56The_Novice wrote:Nja, mina egna småprylar Sonic och 5.6 gick ”bara” i 27.3 knop, sedan lånade jag Jannes prylar i en kvart (Manta och 7.8) och fick lite högre fart…Ännu värre, vara snabbast på lånade prylar 🙂 🙂
-
Knatte wrote:The_Novice wrote:Nja, mina egna småprylar Sonic och 5.6 gick ”bara” i 27.3 knop, sedan lånade jag Jannes prylar i en kvart (Manta och 7.8) och fick lite högre fart…
Ännu värre, vara snabbast på lånade prylar 🙂 🙂
Haha, jag är snarast rätt så nöjd med att det bara gick 0.3 knop långsammare med 2.2 kvadratmeter mindre segel… 🙂
-
Grattis, Janne o Krister!
Är det nu jag skall säga att ni borde kommit ner till Rågelund? Vi hade vind som faen igår. Byar upp mot 11-12 m/s… 😀
Körde dock HS125 med 43 cm fena. Kändes som någon slängde ut ett ankare när man passerade 28 knop… Ingen vidare snäll sjö heller, men körde 4 mil igår, så jag är kanon-nöjd. Körde Warp 7.8 och seglet uppförde sig klanderfritt. Är SÅ nöjd med dom seglena!
Nu saknas bara lite brädor… Inge som har lust o helsponsra mig? 🙂 -
Jag kan sponsra med en liter bensin som kan användas som tändvätska till ett ”Hyper Bål”!!!
Logga in för att svara.