Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › GWC Westcoast speed open 5!
-
GWC Westcoast speed open 5!
Publicerad av speedjanne på 19 juni, 2006 vid 18:27Vi kör kl 18 på Onsdag. Vindarna skall vara s-sv så det hade nog gått i TT men jag tror vinden blir starkare i Fiskebäck!
Kanske blir det lite slalom med!
Alla är varmt välkommna det finns 1-2 GPS:er att låna.Mvh Speedjanne
the_novice svarade 18 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
Speedjanne wrote:Vi kör kl 18 på Onsdag. Vindarna skall vara s-sv så det hade nog gått i TT men jag tror vinden blir starkare i Fiskebäck!
Kanske blir det lite slalom med!
Alla är varmt välkommna det finns 1-2 GPS:er att låna.Mvh Speedjanne
den blir lika stark på tt det är bara att ni e bekväma!!! -
Succe som vanligt med 7-9 deltagare.Byig vind och väldigt choppigt.Segelstorlekar mellan 5.8-7.0.
1 Erik Larsson 31.6 Tabou 59 Gaastra Vapor 6.5
2 Jan Sundin 31.0 Tabou 68 Gaastra Vapor 7.0
fler deltagares resultat kommer senare..
Mvh Speedjanne
-
Här kommer resultatlistan:
1 Erik Larsson 31.6
2 Jan Sundin 31.0
3 Andreas Nyström 28,7
4 Sven Andersson 28.6
5 Roger Wennborg 28,5
6 Mats Hovde 28,0
7 Krister Svensson 26,2 -
Speedjanne wrote:Succe som vanligt med 7-9 deltagare.Byig vind och väldigt choppigt.Segelstorlekar mellan 5.8-7.0.
Choppigt är väl årets understatement :eek:, det där är inte speed utan möjligen cross-segling i en ankdam… Kändes som brädan skulle gå av på mitten och jag har inte haft så dålig surf sedan jag var i fiskebäck senast, tom Karlstad har ju bättre vågor. Jag hade hellre suttit två timmar hos tandläkaren…
Jag körde HS96, 30cm fena och 5.6 CodeRed, bästa 2 sec blev 27.5 knop och sattes mitt i farleden när jag blundade och höll tummarna att jag inte skulle krasha.
-
Lars: En poängfråga från en segeltävlingsnybörjare. (Möjligen kan man räkna ut svaret genom att titta på totalpoängen – ursäkta om jag är för lat.)
I reglerna står det
DNC = Deltagare + 1.
Vad är Deltagare? Är det antalet seglare som genomförde den deltävlingen eller är det antal deltagare i cup:en totalt?
Eller för att ställa frågan på ett annat sätt: Vad är DNC från deltävling 1? 8 (sju seglare var med i den deltävlingen) eller 12 (11 seglare har hittills varit med i seglingarna)?
-
Knatte
Gäst22 juni, 2006 vid 06:51The_Novice wrote:Speedjanne wrote:Succe som vanligt med 7-9 deltagare.Byig vind och väldigt choppigt.Segelstorlekar mellan 5.8-7.0.Choppigt är väl årets understatement :eek:, det där är inte speed utan möjligen cross-segling i en ankdam… Kändes som brädan skulle gå av på mitten och jag har inte haft så dålig surf sedan jag var i fiskebäck senast, tom Karlstad har ju bättre vågor. Jag hade hellre suttit två timmar hos tandläkaren…
Jag körde HS96, 30cm fena och 5.6 CodeRed, bästa 2 sec blev 27.5 knop och sattes mitt i farleden när jag blundade och höll tummarna att jag inte skulle krasha.
Du får väl ta revanch i dagens reservsegling :laugh: Det kan ju inte kännas bra att ligga längst ner 🙂
-
Knatte wrote:Du får väl ta revanch i dagens reservsegling :laugh: Det kan ju inte kännas bra att ligga längst ner 🙂
Nä fy fan, det där gör jag inte om i första taget, inget ont om dem som seglar där men kan inte GWC hålla en medlemskurs av typen: ”Våga lämna Fiskebäck” 😉
Idag får det nog bli Torkelstorp eller nåt…
-
The_Novice wrote:Choppigt är väl årets understatement :eek:, det där är inte speed utan möjligen cross-segling i en ankdam… Kändes som brädan skulle gå av på mitten och jag har inte haft så dålig surf sedan jag var i fiskebäck senast, tom Karlstad har ju bättre vågor. Jag hade hellre suttit två timmar hos tandläkaren…The_Novice wrote:Nä fy fan, det där gör jag inte om i första taget, inget ont om dem som seglar där men kan inte GWC hålla en medlemskurs av typen: ”Våga lämna Fiskebäck” 😉
Åååh, hade ju lovat mig själv att aldrig debattera Fiskebäcks egenskaper / om GPS handlar om att köra fortast på dansgolv eller i mer krävande förhållanden etc. i offentligt forum igen. Bubblar i hela kroppen, kliar i fingrar, men jag måste låta bli. Det leder aldrig någonstans. De som är för Fiskebäck är för och de som är mot är mot. Punkt.
Får istället allmänt uttrycka mitt medlidande till alla som var tvugna att surfa igår istället för att gå till tandläkaren. Hade själv privilegiet att ha ryggont, förkylning och sitta i IT-support-jour hela kvällen. Fattar att ni är avundsjuka …
-
@Jester]Torkelstorp!! )[/QUOTE wrote:
Namnet låter grymt bekant.
Det är där Kungsbacka Windsurfingklubb har sina klubbtävlingar väl?
-
Som jag tolkar reglerna blir det i praktiken att DNC = deltagare + 1 per delsegling då det knappast kommer ner någon och anmäler sig på plats utan att deltaga men i det senare fallet skulle det bli DNC = deltagare totalt i cupen + 1.
Se nedan från reglernaPlacering – Poäng
Slutligt resultat räknas fram med summan av alla poängen från delseglingar enl. följande
1:a plats 0,75 poäng
2:dra plats 2 poäng
3:dje plats 3 poäng ….osv.
Totalvinnare är den som har erhållit lägst poängDNS, DNF DSQ i delsegling = Deltagare + 1
DNC i Cupen = Deltagare i cupen + 1Poängberäkning av West Coast Speed Open 2006
1-2 seglingar borträknas 0
3-5 seglingar borträknas 1
6-8 seglingar borträknas 2
9 seglingar borträknas 3 -
Knatte
Gäst22 juni, 2006 vid 09:57Får istället allmänt uttrycka mitt medlidande till alla som var tvugna att surfa igår istället för att gå till tandläkaren. Hade själv privilegiet att ha ryggont, förkylning och sitta i IT-support-jour hela kvällen. Fattar att ni är avundsjuka ..
Fredrik. Se dig som lyckligt lottad :tongue: Lite ryggont och förskylning och jour, är ju inga problem. Tänk på mig som snart gör 1-års jubilerum från vattnet:mad:
Trodde jag skulle kommit i vattnet denna veckan. men kropp bestämde något annat….:crazy: :crazy:
Hoppas att reservdelstävlingen blir bra idag i alla fall, för de som kan speeda i choppet!Edit:
He, he! Jag skall inte låta så bitter, men det är segt när vinden viner runt knuten och ända surfingen blir på nätet… -
SWE170 wrote:Som jag tolkar reglerna blir det i praktiken att DNC = deltagare + 1 per delsegling då det knappast kommer ner någon och anmäler sig på plats utan att deltaga men i det senare fallet skulle det bli DNC = deltagare totalt i cupen + 1.
Se nedan från reglernaTack Mats. Det var precis: ”DNC = deltagare totalt i cupen + 1” jag undrade om, övriga regler har jag läst och tror jag fattar.
Svaret på min fråga ovan är alltså 12 och inte 8.
-
Knatte wrote:Du får väl ta revanch i dagens reservsegling :laugh: Det kan ju inte kännas bra att ligga längst ner 🙂
Blev allt lite revanch idag ändå, alla från GWC var i Torkelstorp idag…
Jag putsade samtidigt mitt PB och kom upp i 33.6 knop :cool2:
Logga in för att svara.