Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing habo imorn kl 9.00

• habo imorn kl 9.00

Publicerad av hakanh på 1 oktober, 2008 vid 17:25

Tjena, jag och en polare tänkte sticka från lund till habo imorn kl nio så länge det inte regnar för mkt. Någon annan som tänkt sticka ner där? Vi vill helst inte bara va 2 pers. Vi har plats i bilen om det e någon som vill åka med och vi tänkte stanna fram till lunchtid ungefär.

luuddee svarade 16 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • ohlen

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 17:34
    hakanh;504261 wrote:
    Tjena, jag och en polare tänkte sticka från lund till habo imorn kl nio så länge det inte regnar för mkt. Någon annan som tänkt sticka ner där? Vi vill helst inte bara va 2 pers. Vi har plats i bilen om det e någon som vill åka med och vi tänkte stanna fram till lunchtid ungefär.

jag och någon polare kanske drar dit efter skolan

• kowal

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 18:29
    ohlen;504266 wrote:
    jag och någon polare kanske drar dit efter skolan

Ollen, när är efter skolan? Vi vill som sagt inte vara ensamma där ute

• fillep

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 18:44

kowal, jag slutar runt 2 om du ska ut då någon gång?

• patrikol

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 18:55

Ser ut att bli väldigt mycket vind och regn så för er som inte är rutinerade kitesurfare är det läge att stanna hemma och för er andra var försiktiga.

• bizonoxe

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 18:57

Kl 2 har det typ slutat blåsa i habo helt :/ skolan hindrar mig också från att ta del av denna tillfälliga ”storm”.. suck

• kowal

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 19:04
    fillep;504293 wrote:
    kowal, jag slutar runt 2 om du ska ut då någon gång?

Ok fille, jag och hakan ska försöka dra dit vid 15 tiden istället. Du och ollen kan haka på i bilen om ni vill… är det för mkt vind så åker vi hem.. Inget risktagande här… DMI är inte alltid så pålitligt

• patrikol

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 19:06

@Bizonoxe 504298 wrote:

Kl 2 har det typ slutat blåsa i habo helt :/ skolan hindrar mig också från att ta del av denna tillfälliga ”storm”.. suck

Ser ut att vara en del vind klockan 14 med

• hakanh

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 19:27

Jepp kommer nog va vind hela dagen, lite olika från prognos till prognos. FRV visar att det mestadels ska blåsa 8-10 vilket passar min 11:a väldigt bra.

Men som kowal säger, inget risktagande här, blåser det för mycket så åker vi hem. Viktigt att veta sina gränser och vad man håller på med.

Jag är inte jätteduktig men kan ju åka utan problem och jag blev mörkrädd av hur vissa nybörjare betedde sig i helgen. Noll koll och verkade vara helt ovetande om vilka konsekvenser det kan leda till….

• fillep

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 19:45

Jag åker gärna med er. Slutar typ 14:30 är nog hemma vid 14:45 sen är jag redo att dra. Vet inte riktigt när calle slutar men han slutar nog senare än 15:00. Var drar ni ifrån isf? kommer ni till gunnesbo lr ska ajg försöka ta mig någonstans?

• schmitz

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 21:14

jag åker nog också dit tidigt om det ser vettigt ut.. prognoserna brukar ändras rätt mycket när det är regn inblandat. vi får se imorrn!

• patrikol

Medlem
    2 oktober, 2008 vid 16:20

Hur gick det idag någon som fick åka?

• kowal

Medlem
    2 oktober, 2008 vid 18:37
    patrikol;504516 wrote:
    Hur gick det idag någon som fick åka?

jadå, stack dit vid halv 5-tiden..

Cirka 10 kitare ute totalt. Blåste jämnt och fint. Sen gick alla i land när mörkret kom vid 19-tiden. Lägger upp lite pix sen när min far laddat upp de på min http://ftp.. peace

• wibban

Medlem
    2 oktober, 2008 vid 18:47

Jag kom ut först vid kvart i 6 c.a. och det var helt ok vind. Även om det blev en kort körning så var det nice 🙂

• hakanh

Medlem
    2 oktober, 2008 vid 19:07

jepp kan bara hålla med! blev ett riktigt schysst pass idag, tur att jag pushade dig till att åka stefan 😉

• luuddee

Medlem
    3 oktober, 2008 vid 06:52

va nice på sydkusten igår. punga på rejält emellanåt.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing habo imorn kl 9.00

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.