Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo is sentenced to death

• skotten

Medlem
    19 juni, 2009 vid 22:22

I blame the locals. Everyone on the beach has a responsibility to inform or bitch at idiots.

At habo there really is no excuse for ignorance, there is info all over the spot about kite zones and when you see 30 kites behind the minigolf and an empty field to the left, you know there is a reason noone is on the left, unless you are an complete fucking idiot.

Because of idiots like this, we have now been asked to move our kiteschools from habo. Mike thinks the beach is too busy, there is too little respect for the spot and he is right.

What the fuck happened to the old habo??, where people used to talk to one another, everyone watched each others backs, and actually spoke to the noobies so that fuckups like this didnt happen. You all need to get your surferlove on so that you dont have to let your nasty side show.

• debkausf

Medlem
    20 juni, 2009 vid 08:08

I Varberg höll vi på att mista alla kitespots på en gång när en person fick en kite i huvudet på stranden. Det tog många möten med komunen innan vi nådde en överenskommelse.

• tomw

Medlem
    20 juni, 2009 vid 08:10

I take your point on my ton to the elderly- med det var inte menade som arg till dem. Dem stod 2 meter nedanför linoran och kitern förberedar launchen. Jag skrek så dem skulle fatta allvar. Dem fik ingen information från kitaren att flytta sig. Det verkade som dem tog det på det sättet.

Men mot kitaren var tonen rätt. Jag Kitaren ba jag snällt- genom att höjta. Men hon avisade min höjt med ”jag ska bara lyfta” Då blev jag arg.

Jag satt med korv i handen- 4 åring runt en het grill. Ska jag behöver går upp och vara diplomatisk? Kanske det.

Och de var dem i badzonen som var värst.

Intressant att mitt beteende blir ifrågasatt, men vanlig i ett forum.

Hugo hade bästa inlägg- jag tar hans råd angående kiting. med vad gör folk som inte kita?

• dalen

Medlem
    20 juni, 2009 vid 17:16

Helt rätt att bli förbannad och säga till! Ser man någon eller några som vet att de är på fel ställe och kör och om det sedan är andra som vet om det som är ute men inte bryr sig att informera om att något är fel så skulle jag bli riktigt arg. Om någon sedan ”fingrar på avtryckaren medan vapnet osäkras ,så handlar man snabbt och skarpt. Om man inte vet hur man startar en kite så ta hjälp av någon som vet. Vi måste alla skärpa oss för det är många som tycker att vi är farliga och inte visar hänsyn till icke kitesurfare. Jag startade kiteskolan utav två anledningar. Ville att flera skulle få dela samma glädje som kiteandet gav mig och ville informera om allvaret att vara på rätt ställe så vi inte skulle få problem.
    Mårten

• pepa

Medlem
    20 juni, 2009 vid 18:30

Var fan var du idag Mårten?? Lagan leverade sol och 10 m/s! Som vanligt?

• dalen

Medlem
    20 juni, 2009 vid 20:48

Hm…..hörde att det var fint hemma men du vet att man måste ju jobba ibland med. Kan inte klaga för jag är Sandhamn och har fullt upp. Tillbaka när segelbåtarna lämnat landet:)

• pepa

Medlem
    20 juni, 2009 vid 21:02

Usch ser jobbigt ut där borta, inget Löv1 så långt ögat når.

• skotten

Medlem
    20 juni, 2009 vid 23:37

the boat has a new engine?

• davids

Medlem
    20 juni, 2009 vid 23:56

Ehhh jaja för Tom verkar ju vara boven i dramat här?!? Så underbar inställning att den som säger till och gör rätt för sig ska få skit för ”otrevligt tonläge” och ”dålig attityd”.. Tror ni piloten som landa i Hudson floden blev stämd av passagerarna för att deras kläder blev blöta? Dem var nog bara glada att dem överlevde. Men såklart, man måste ju hitta något dåligt att klaga på.

Också pinsamt att läsa att det i princip bara är HL (med posse) som blev stötta av Tom’s ”ingripande”. Alla andra verkar tycka det var ok, om inte nödvändigt, att säga till. Ni som är så jävla stolta över er local stämpel och måna om ert spot verkar inte bry er ett skit. Nä klart, det är ju viktigare att tonläget och attityden är korrekt…

• mjersen

Medlem
    20 juni, 2009 vid 23:58

och så vidare…

• skotten

Medlem
    21 juni, 2009 vid 00:02

whats cooler than being cool???

• skotten

Medlem
    21 juni, 2009 vid 00:03

its kinna true martin..

EDIT : it is hard to be popular on the beach when bitching at people though, so I understand

• jonasm

Medlem
    21 juni, 2009 vid 05:47

Säg till en gång, hjälper inte det: klipp av linorna på alla som kitar i badzonen, då lär sig alla snabbt vad som gäller.

• mjersen

Medlem
    21 juni, 2009 vid 07:43
    JonasM;554461 wrote:
    Säg till en gång, hjälper inte det: klipp av linorna på alla som kitar i badzonen, då lär sig alla snabbt vad som gäller.

word.-

• hugeo

Medlem
    21 juni, 2009 vid 12:32

hur går det med egen kitebeach lomma förresten?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo is sentenced to death

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.