Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Habo Ljung Lördag 08/16

• Habo Ljung Lördag 08/16

Publicerad av fillep på 15 augusti, 2008 vid 19:15

Hejsan

Jag och min kompis undrar om det är bra väder imorron för nybörjare som bara åkt en gång innan och det va på kursen. Vi tänkte åka till habo ljung, är det någon annan som ska dit?

fillep svarade 17 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • norrman

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 19:35

du skulle nog satsat på söndag istället.. http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=9455

• fillep

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 19:53

är det inte lite mycket vind på söndag för mig med en 12:a som väger runt 65kg och min kompis som väger runt 80kg som har en 14?

• fillep

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 20:11

okej, men tror du det går att öva lite imorgon med att starta och sånt imorron? så jag blir säkrare inom det och inte gör något dumt och skadar någon?

• call3

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 01:26

Beror på hur mycket N det blir i vinden och hur mycket det kommer att blåsa..
    NV funkar jätte fint men rakt nordlig vind blir byig i habo.

Så fort ni får upp draken i luften så är det ju bara att ge sig ut och öva lite bodydrag och kanske lite vatten starter.

Hoppas på lite vind imorgon och i så fall blir det ribban för oss men om ni är nybörjare så rekommenderar jag inte ribban utan kör till höllviken väg100 istället. Blir kanske väg100 för oss också om inte det blåser tillräckligt på ribban.

Ses på/vid vattnet
    Calle

• skotten

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 06:24

go to Habo mate, Nick from http://www.kiteboarding.se will be there, he can keep your back, just say hi to him : ) Calle is right.. it is a bit gusty when its north, but I think you guys will be just fine. Shallow water, not many people, it couldnt be more perfect for you guys, I would skip the Väg100 idea though

• fillep

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 08:49

thanks for the answer me and my friend are going to habo now and try to waterstart and bodydrag. since i i’m just 16 i can’t get to malmö very easy.

• skotten

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 13:37

awesome man, welcome to the family, hope you had an awesome day!! 🙂 how did you get on?

• fillep

Medlem
    16 augusti, 2008 vid 23:10
    skotten;491163 wrote:
    awesome man, welcome to the family, hope you had an awesome day!! 🙂 how did you get on?

went kinda well, when we got there at 11 but after some hours the wind got good and i got up on my friends board couse i don’t got one of my own right now. still looking for a board. 😀

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications