Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Habo Manston
-
Habo Manston
Publicerad av jonaish på 6 oktober, 2006 vid 18:33Eeey boys…
Hur ser det ut på vind fronten för HABO på söndag ??
Jag är lite sugen på att köra…
jonaish svarade 19 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Enligt dmi.dk verkar vinden avta lite mot söndagen. 6 m/s utlovas och 7 till lördagen (i Malmö vill säga)
Idag var det ju kanon där, åtminstonde för mig som är ny.
Håller det i sig så lär det vara bra där även på söndag. Något mer västliga vindar då oxå…
/Wibban -
Wibban wrote:Enligt dmi.dk verkar vinden avta lite mot söndagen. 6 m/s utlovas och 7 till lördagen (i Malmö vill säga)
Idag var det ju kanon där, åtminstonde för mig som är ny.
Håller det i sig så lär det vara bra där även på söndag. Något mer västliga vindar då oxå…
/WibbanAaaaa gutt!!
Hur gick det för dig idag !?! Här borta vid Simrishamn var det inte bra iaf :/
Enligt Foreca ska de va runt 6-10 m/s.. å det hoppas man oxå på 😉
-
Som sagt var så är jag inte så bra på att bedöma vad som är bra och vad som är kass än. Ok, kass vet jag vad det är *s*. Det var dock många som körde på rätt tufft i Habo och det räckte gott och väl med en 12 m2 kite för att köra.
Men menar du hur det gick med kitingen så gick det inge vidare *s*. Stora framsteg får jag ändå säga och jag ska definitivt till Habo imorgon igen.
/Wib
-
12a var for lite i habo igår. Men det gikk at kjöra nestan, det var svårt at holda höyjd. Mange fikk gå tilbaks. När man lär seg nya greior så er det kul endå. Det er jo ochså lenge sen det har blåst. Det var 2 veckor sedan jag kitet
-
kamikazekiteren wrote:12a var for lite i habo igår. Men det gikk at kjöra nestan, det var svårt at holda höyjd. Mange fikk gå tilbaks. När man lär seg nya greior så er det kul endå. Det er jo ochså lenge sen det har blåst. Det var 2 veckor sedan jag kitet
tyckte ärligt talat det blåste bra i fredags mojnade av en liten stund men förutom den stunden blåste det helt okaj för min 13:on tycker jag
-
Idag var 12a C-kite för mycket för mig i Habo. Lite byigt och i princip konstant över 10 m/s enligt de som kollade vinden. De flesta gick ut med 9 eller 10 men det var även de som körde med 6 och 7 som tyckte det funkade bra.
Riktigt kul var det idag iaf 🙂/Wibban
-
Wibban wrote:Idag var 12a C-kite för mycket för mig i Habo. Lite byigt och i princip konstant över 10 m/s enligt de som kollade vinden. De flesta gick ut med 9 eller 10 men det var även de som körde med 6 och 7 som tyckte det funkade bra.
Riktigt kul var det idag iaf 🙂/Wibban
Mmmm….
hoppas det blir bra i morgon oxå.. 😉
Någon som vet hur det blir i morgon ?? samma som idag ?
-
Jaa Jonas det ska blåsa 15m/s ostligt så du gör nog rätt i att stanna där du är… . I habo finns det ju mäst Kitare… Inte så bra att windsurfa där.
ha det
-
Krillan82 wrote:Jaa Jonas det ska blåsa 15m/s ostligt så du gör nog rätt i att stanna där du är… . I habo finns det ju mäst Kitare… Inte så bra att windsurfa där.
ha det
Mmm precis.. jag tänkte ju inte åka hem nu!! är ju i Bjärred, så man kan ju lika bra bli kvar där man är 😀
nä.. västligt runt 10 m/s 😀
ha…ha…ha….ha……ha………ha………..ha…………………ha………DET 😉
Logga in för att svara.