Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › habo någon?
-
habo någon?
Publicerad av anonym-anvandare på 25 september, 2004 vid 13:41Någon som är sugen på habo? Verkar blåsa till lite nu ju!
pjoter svarade 21 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
jag tänkte nog sticka dit om ett tag. om det ser ut att hålla i sig.
-
va kanonfint å köra idag så testade jag den billiga hembygda bretten.. humm, funkade inge bra alls..
sjönk igenom med framfoten så jag dök så fort jag försökte ta lite höjd. jävla skit.. missade man kanonvind med lite kiters på vattnet. -
haha… jo det såg inte helt kul ut..

blev det nåt surfat för dig?
-
Svar till:
va kanonfint å köra idag så testade jag den billiga hembygda bretten.. humm, funkade inge bra alls..
sjönk igenom med framfoten så jag dök så fort jag försökte ta lite höjd. jävla skit.. missade man kanonvind med lite kiters på vattnet.[/ QUOTE ]
Såg några ordentliga nässköljningar du fick till där ja…

Är brädan för tung, kort eller för lite rocker? Eller varför funkar den inte så bra?
-
tyvärr inte. När jag väl trasslat upp allt och fått upp draken så kunde jag inte hålla den och fick ta ner den direkt igen. Jag ska fan ta och äta upp mig lite nu till nästa sesong

-
tung, runt 135 och lagom rocker..
men.. grejen e att fötterna e inte centrerade utan jag står precis vid hälkanten vilket ju ger mig ett grymt tryck så fort jag skär lite.
för det var precis när jag skulle börja lägga lite skär som framfoten bara sjönk igenom och fick mig att dyka.vet inte om jag ska testa att flytta stropparna lite eller istället flytta över dom padsen å stropparna till pickleforken, dom är mkt skönare! å sen få över dom lite större fenorna på den så kanske den blir ok å köra med ett tag till.
-
eller lagom rocker har jag ingen aning om men den ser inte helt fel ut iaf.
Logga in för att svara.