Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hadlow leder återigen pkra
- 
@JonasM 487216 wrote: Men vill man se på Aaron mfl och nuvarande wake/hålla kiten lågt stil? Mitt svar är nej, i Cabarete i juni var det kanske 30 st som kollade på tävlingen…det var fler inne på tävlingsområdet. Det var samma sak 2006. Inte ens de som kitar själva kollade på tävlingen, de körde på kitebeach istället. Sedan är inte alla speciellt professionella heller…några citat jag minns från Cabarete: ”everyone, got and register! the heats are starting now, you need your competition pass to compete, only 6 riders are registered” ”heats are on, you cannot take the free massage now – get to your kites or you will miss your heats” ”XX where are you, your heat has started” (ingen dök upp…en kille fick köra själv) Hur många hopp över 3 meter var det…inte många 
 Hur många kiteloops var det…inte många
 Vem som inte kitar förstod vad som hände…ingenNej, återinför lite ”old school” med höga hopp och feta kiteloops…som inom snowboard och skidor: längre o fetare hopp med mer stil Tänkte precis säga det som Anki sade, kolla in KPWT istället. PKRA är wakestyle och kommer att fortsätta att vara det. 
- 
@ankii 487259 wrote: Du har fått helt fel intryck. Jag kan sitta här och argumentera med dig men det orkar jag inte. Dina citat kan bero på så mycket och ur kontext kan mycket låta fel. Cabarete är alltid en cirkus, många locals som inte är tävlingsvana ska ut på vattnet och förstår inte instruktionerna på engelska. Cabarete är en fattig liten ö och kan inte jämföras med en tävling i Europa. Sen är Laurel speaker och skojar en del. Så det med massagen var nog lite av ett skämt. Organisationen är professionell. 
 Sen är det inte publiken som drar in cash till tävlingarna. Det kvittar i princip om det är folk på stranden. De som har tävlingarna samarbetar med sina sponsorer på andra sätt. I Fuerte tex är det partytältet som drar in pengarna.
 De som tävlar i PKRA är överens om att pusha sporten åt wake-hållet. De kör för sporten och inte för barnfamiljers underhållning. Sen får vi inte glömma att en tävling är en tävling. De har 7 min att köra sina tricks. Det går inte att fläska på som de gör när de filmar, där de kanske sätter 20 % av sina trick. Det är klart att stilen påverkas, för de kör inte alla trick lika hårt som de kan. Risk är en del av bedömningen, så färre men fetare trick ger mer. Det finns en andra-disciplin där vi brukar köra ’big air best trick’ för de som gillar sånt. Spektakulärt men inte progressivt. Har du hört talas om KPWT? Kanske nåt för dig…Lyssna på Anki… Hon har fan koll… Jag håller fullständigt med. Även om jag inte varit på någon tävling så det jag sett på tv och nätet så låter det som det stämmer…. Tycker fan dom drar på rätt hårt alltså.. höga hoppa och dingel hör till den gammla skolan. Utvecklingen går ju framåt.. Tycker om åkningen idag som är powerd up och teknisk. Bara det inte blir för litet och bara massa snurrar så är det grymt. Men tycker att världeliten rockar fett.. Där ibland aron, ruben, kniven och många fler.. 
Logga in för att svara.