Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing haga park Nodost

• haga park Nodost

Publicerad av jr555se på 19 juli, 2011 vid 19:16

inför morgondagen undrar jag. ska blåsa nord ost imorgon men röda pilar på spotguiden.. är det direkt olämpligt eller fortfarande surfbart?

Tänker på bläsinge som alternativ. men där är det röda pilar på ostligt oavsett med :confused2:

-johan

calle_kuling svarade 13 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • zurfman

Medlem
    19 juli, 2011 vid 20:08

Ett alternativ kanske kan vara att åka över bron o åka ut från något bad i Kalmar.
    Vet att det kan vara rätt knepigt att surfa på ostsidan om det blåser mycket, sen är det ju läge för mig att träna på att köra med vågor, vilket jag undvikit litet för mycket (så det beror ju på hur lätt man vill göra det för sig själv, bra att vara litet realistisk också, t ex bör man ju ha full koll på vattenstarter om man skall dra ut i meterhöga vågor av den typ det är på Öland tycker jag)

• jr555se

Medlem
    19 juli, 2011 vid 20:14

meterhöga vågor =/ spännande.. bläsinge är inte rött längre på ost.. måste vara ngn kaka som spökade eller rödvinet då jag kollade upp förut =D
    meterhöga vågor har jag nog ingen lust att hala rigg i. tack för varningen/infon

• calle_kuling

Medlem
    20 juli, 2011 vid 20:30

Hej, jag är på besök i Västervik. Vill gärna ha så stora fina vågor som möjligt och sideshorevind, Öland är ett alternativ för dagen D om det inte finns bra alternativ närmare.

Är väl söndag som är mest säkert än så länge, tidigare prognoser har talat för bra nordliga vindar imorgon också. Finns det någon Västervikare som bestämt sig för att blöta ner sig imorgon som kan dela med sig av sina planer, eller Ölänningar som vill göra reklam?

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing haga park Nodost

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.