• hal bräda.

Publicerad av calle_b på 11 juni, 2002 vid 20:56

Hallåj alla glada!

Nu e läget så surt att när man ska slå o gippa o vattenstarta så halkar fossingarna av brädan. Kan inte ens pumpa utan att man halkar…. Inte roligt.

Haft lite tankar på klar-lack o socker men…. E d nån som har nåt som funkar skitbra och inte gör andrahandsvärdet till 350 spänn? Alla förslag är tas emot utom de dåliga wink.gif

Ha d gott o tack på förhand!

Calle_B

anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • watertouch

Medlem
    11 juni, 2002 vid 21:20

Jag körde klarlack & salt i våras, blev rätt OK. Fick göra om det en gång för att jag hade för tunt lager lack; saltet fastnade inte. Hade nämligen hört att man inte skulle ha för tjockt.

Funkar fint.

• jazzclaes

Medlem
    12 juni, 2002 vid 10:27

finns färdigt att köpa för en hundring ungefär så slipper du klibba med tvåkomponentgrejer. Funkar genom att färgen drar ihop sig kring små partiklar i färgen och bildar ett grip-skikt. Blir hyfsat resultat som räcker en halv säsong… burken räcker dock till ett gäng målningar så det är bara att spackla på igen när behov finns.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2002 vid 10:36

Jag körde wax på min bräda förut när det var riktigt dåligt och jag inte orkade fixa det bättre. Det fungerade förvånansvärt bra. Eller så lämnar du in brädan till CLS varberg så gör Ulf ett kanon jobb som förmodligen kommer att höja värdet på brädan med 500 kr.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2002 vid 12:24

Finns halkskyddstejp att köpa på biltema. Fungerar rätt bra.

/Magnus

• calle_b

Medlem
    12 juni, 2002 vid 16:50

Det där med ”en hundring” o att d verkar drygt låter exakt som sånt jag letar! Var hittar man sån´t? Klaes Olsson?
    Vad heter d för nåt?
    Tack!

• calle_b

Medlem
    12 juni, 2002 vid 17:06

Vi ska förmodligen ta oss ner till Varberg under sommarens gång o då kan d nog bli så att man lämnar in åbäket så länge o kör på vågisen så länge, men då får d fan blåsa oxå wink.gif

Tack alla igen!

Ha d gott o kör så d ångar!!! smile.gif

Calle_B

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2002 vid 19:40

tror det heter intersurf.. jag köpte mitt på sport & surf i ljungskile.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.