Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hållbar kicker…

• hållbar kicker…

Publicerad av walle på 7 juni, 2007 vid 18:06

ska bygga mig en liten smidig kicker…

undrar om det räcker med 2700mm åkyta om den e 1300-1400mm hög, över vattenytan?

har fina rostfria rör liggandes och nu har vi äntligen en bra bockmaskin på jobbet!

Den blir 1400mm bred , 13-1400mm över vattnet och då alltså 2700mm lång och stommen i rostfria 42mm rör.

Själva åkytan blir 32mm pem slang så att man inte behöver ta bort fenorna…
    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=287738

Tror ni att det funkar att ha i dom måtten?

Jag har material till minst 2st eftersom jag köper slangen i 50m rulle… och rör har jag. Är det någon som vill ha en likadan så kan jag bygga två alltså.

Det här e riktiga saker som håller flera år, ev får du byta pemslangen om ett par år men stativet blir ju helt i rostfritt och ser inte ut som skrot…

vad tror ni?

walle svarade 18 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • kasimir

Medlem
    7 juni, 2007 vid 19:03

Tror du måste ta bort fenorna i vilket fall.

• walle

Medlem
    7 juni, 2007 vid 19:55

bryter det för mycket på dom?

• pepa

Medlem
    7 juni, 2007 vid 20:03

Ta bort fenorna man. Du kan få ont i kroppen annars.

• kasimir

Medlem
    7 juni, 2007 vid 20:06

Tänkte mer om de kilas fast eller man kommer in snett på kickern som man förmodligen gör rätt ofta, lite tråkigt med knäckta fenor och nosedive varje gång.
    Men prova jag har ingen erfarenhet av det alls tror bara det funkar bättre utan fenor.
    Ska man köra med fenor får man nog ha någon slags gummimatta med lameller eller tjockare strån som som gör att fenorna inte tar i själva träkonstruktionen.

• pepa

Medlem
    7 juni, 2007 vid 20:24

Glöm fenor!!! Det funkar inte och så är det bara. Ofta kommer man snett upp på kickern eller börja snurra medans man fortfarande är på den. Fastnar en fena eller viker sig är det mer än bara den som kan gå sönder. Snälla var försiktiga med kickers och sliders om ni inte har någon vana, vill inte läsa om några skador som lätt kunnat undvikas. Ett litet råd bara.

• pepa

Medlem
    7 juni, 2007 vid 20:26

Förresten, hur bra tror du gildet är på en gummimatta? 😀

• kasimir

Medlem
    7 juni, 2007 vid 21:01

@Pepä 389044 wrote:

Har du inte sett sådana kickers fanns förr helt hundra. Har tom nån minnesbild när dem såpade in skiten innan de skulle hoppa, tror det var med vindsurfing grejer.

• walle

Medlem
    8 juni, 2007 vid 03:13

@Pepä 389044 wrote:

e gummimatta verkligen bra, kan ju suga fast också…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications