Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hallelulja!!! vind i helgen
-
Hallelulja!!! vind i helgen
Publicerad av waterboy på 4 oktober, 2002 vid 06:28kollade tidningen i morse:
Söndag:Mellersta Östersjön, 17-21 m /s
Måndag: 14-17 m/shör på baggen i helgen…
Abbeanonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Allvarligt??? grymt, torö here we come…!
baggen? var e det? färdbeskriving innan söndag tack!

T
bbe -
3. Sandhamn-Landsort:
Fredag kväll: Syd vridande till väst, 4-7 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 0%
Natten till Lördag: Väst vridande till nord, 4-7 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
Sannolikhet 10 m/s*: 0%
Lördag förmiddag: Nord vridande till nordost, 7-10 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
Sannolikhet 10 m/s*: 20%
Lördag eftermiddag: Nordost, 9-12 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
Sannolikhet 10 m/s*: 50%
-
KULINGVARNING ÄR UTFÄRDAD FÖR
VÄSTLIGASTE SKAGERACK, KATTEGATT, ÖRESUND, BÄLTEN, SYDVÄSTRA OCH
SÖDRA ÖSTERSJÖN.

citat från http://xout.smhi.se/batvadret/ -
Hallå
Ska guida dig till ”baggen” med hjälp av gulasidorna.se Sök på Hotellvägen 9 i Saltsjöbaden & zooma ut en gång.
Men åk först till Slussen, över Henriksdalsbron och mot Nacka/Gustavsberg. Kör motorvägen en bit och sen sväng av mot Saltsjöbaden/fisksätra, så långt e du nog med. Du kör rakt fram mot ”Saltis” & passerar Statoilmacken. Under bron svänger du vänster och sen e det rakt på & följ skyltarna mot KSSS ca 2 km. Då kommer du till ”stjärnan” på kartan som du ska ha fått fram om du sökte rätt. Det e där de flesta brukar hålla till & inte hemma hos mig. Jag bor på södra spetsen av Baggensudden(se karta) men planar lätt ner till KSSS. Vattnet norr om klubben är Baggensfjärden och där e det shysst, du ser hela om du zommar ut en gång till.
gula sidornaMen är förkyld så vet ej om jag kan surfa *snyft*. Vid N-NO e det bra där, lite småvågor iaf. Men Torö e mycket bättre antar jag, har bara hört om det…
Hoppas du hittar/abbe
-
KULINGVARNING ÄR UTFÄRDAD FÖR
NORRA ÖSTERSJÖN, ÅLANDS HAV OCH SKÄRGÅRDSHAVET, SÖDRA BOTTENHAVETNORRA ÖSTERSJÖN, ÅLANDS HAV OCH SKÄRGÅRDSHAVET:
Först växlande 6-12, från sena förmiddagen nordost ökande till 10
– kuling 16. I natt något avtagande. Måttlig eller dålig sikt i
regn, annars god sikt.EAST COAST!!!
-
ok, tack abbe..! får se om jag kan ta mig ut dit idag!! var annars? det blåser typ nord/nordost…! kallt och jävlig e det ioxå!
-
Hallå Tobbe!
Titar just nu ut över baggen och det blåser ca. 8m/s, mer i byarna så det kunkar här idag också. jag e tyvärr för sjuk för att köra
, men kanske imorn. det blåser N här, vet ej några andra bra på nord i sthlm men det tar inte så lång tid från Lidingö.
bifogar en liten bild
Ha det/abbe -
tack så mycket…! men jag tror inte jag kan komma dit idag, eftersom jag själv inte har nåt körkort och ingen kan skjutsa mig!
får se om det blir nåt idag, det verkar så j_vla kallt! Men jag e sugen som s_tan!!! får se, på eftermiddagen isåfall! kanske baggen imorrn… hur kallt är det där?T
bbe -
fy faen! det e inte så varmt men men, vi snackar surfing så det funkar!!!!!

T
bbe -
Enligt Foreca Båtväder (skåne):
Utklippan – Hanö
Risk för medelvind över 10 m/s: 100%
Risk för medelvind över 14 m/s: 90%MVH / Henke
Logga in för att svara.