Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Håller Kitearna på att ta död på sin sport?
- 
		Håller Kitearna på att ta död på sin sport?rambo_johnson svarade 21 år, 2 månader sedan 30 Medlemmar · 71 Svar
- 
men när du nu fått äran att vara moderator i förmodligen sveriges största kiteforum kanske du får vara beredd att ta lite kritik utan att hävda kors och tvärs att det är personangrepp. OBS.Detta var inget personangrepp. 
- 
Svar till: 
 Svar till: 
 Efter att jag läst Rambo Johnssons inte sååå intelligenta inlägg [/ QUOTE ] Till hans försvar: 
 Det lär väl bli en hel del inlägg med lågklass då snubben har 3500 inlägg Det verkar som Patrikol och Rambo Johnsson har en intern tävling om flest inlägg. De har ju gått så långt att de måste börja skriva på vindsurfarnas forum för att vinna Det verkar som Patrikol och Rambo Johnsson har en intern tävling om flest inlägg. De har ju gått så långt att de måste börja skriva på vindsurfarnas forum för att vinna [/ QUOTE ] haha, bara lugna vi ska nog styra upp vindsurfing konfen mä… vi synes i vilshärad nästa gång så ska ni få smaka på litta luft 
- 
Ähh men lägg av.. Vad är problemet?? Har någon sett en kitare ute på vattnet när det väl blåser?? Det är ju då man ser dom stå på stranden å hacka tänder ju… Det är ju inga som vågar sej ut när det brallar i lite ju å det är ju då vi hardcoregrabbar sticker ut ju…. Låt kitarna få sjöbris dagarna så tar vi kuling dagarna… 
- 
Nej det är riktigt när det blåser över 15 m/s så är vi inte så många på vattnet så då är det mycket plats över till alla vindsurfarna vi är oftast nöjda med 10-15 m/s. 
- 
Svar till: 
 Det där var ett rejält påhopp du är välkommen att leta upp dom inläggen som ”Liknande skit” inlägg ifrån min sida så skall jag stå för dom. Jag står för det jag skriver och det är en hel del unga killar på kitekonfen som kanske inte riktigt har den där känslan för vad man kan skriva och uttalar sig dumt men tänk på att detta hela bottnar i en rejäl fientlighet ifrån Windsurfklubben i klagshamn gent emot kiteare som varit där försök inte lägga den skulden på kitearna är det något som sägs som du tar anstöt av så säg till så skall jag ta vederbörande i örat men du bör nog snarast gräva upp belägg för ditt påhopp. Staffan! [/ QUOTE ] Mitt inlägg var snarare ett tragiskt konstaterande att det inte är så underligt att det blir motsättningar mellan kiteare och vindsurfare om det far runt ett gäng kiteare i landet med den attityden. Varför pågår inte en seriös diskussion eller ett arbete med att försöka ÖVERBYGGA motsättningarna istället för att spä på dem? Jag befarade då jag läste att Kitekonfen att om någon person t.ex. från Länsstyrelsen skulle uppsöka denna för att se vad ni skriver då denne person har ett ärende, t.ex en ansökan att införa ett kiteförbud i Klagshamn, vad tror du denna person skulle göra? Jag skulle tro att ni får ert första förbud på halsen. Och har väl en länsstyrelse beslutat om det är det enkelt för resterande att ta samma beslut. Jag har inget mot Kiteare. Och jag gjorde inte inlägget för att spä på motsättningar. Jag har flera vänner som kitear och jag har träffat på trevliga kiteare som har kontroll på vattnet och seglar efter samma väjningsregler som vi andra. Men er konf verkar vara helt fri från dessa. Och eftersom du efterfrågar det jag retade upp mig på då det gäller dig som moderator och att du borde ha mer sans och balans i dina inlägg så citerar jag dig själv från tråden ”Vad är problemet med fascisterna i Klagshamn??” Svar till: 
 Frågan är ju om det finns några vettiga människor i klubben för det har man aldrig hört talas om. Vet dom inte om att lagar är till för att följas? och att man inte vinner något på allt är mitt inget är ditt mentalitet. Hoppas att några normala vindsurfare kan förklara för dom hur man uppför sig dom skämmer ju ut alla vindsurfare i hela Sverige! Hörde något om att dom lämnat in anmälan om att förbjuda kitesurfing i vattnen utanför Klagshamn bara att tacka och buga att visa öppet hur fientlig man är och vi skall ha allt för oss själva mentalitet helt otroligt år 2004! fan hade det varit 1700 tal och dom människorna fått bestämma så hade dom för modligenm velat bränna kitesurfare på bål! Pinsamt är vad det är inget annat har aldrig själv varit i Klagshamn och kommer för modligen inte att kitea där i heller men kan inte låta bli att reta upp mig när man får höra sådana fasistfasoner! Mvh vuxen när skall ni växa upp? [/ QUOTE ] Är inte det inlägget att spä på motsättningar, eller? Om nu ”gubbarna” i Klagshamn har något mot Kiteare så bottnar det inte i er ödmjuka personlighet utan i incidenter på vattnet. Och då det ett flertal gånger hänt att Kiteare har krachat in i vindsurfingnybörjare och andra seglare har jag full förståelse att de inte vill ha Kiteare precis på den 100m sträcka detta rör sig om (snacka om storm i ett vattenglas, det gäller 100m strand och två hektar vatten kanske). 
 Då jag varit där och träffat ”gubbarna” så har jag väldigt, väldigt svårt att tro att de inte har bra belägg för att vilja förbjuda Kite, för jag har sällan träffat så välkomnande människor i en klubb./Staffan 
- 
Jag tar gärna kritik men påstå att ” Det värsta är väl att en av KiteKonfenmoderatorerna (Patrikol) är inne och skriver liknande skit här på konfen och spär på motsättningarna ytterligare!” den skiten tar jag inte jag svarade argt på påhopp av vissa personer i Klagshamns vindsurfingklubb att påstå att det jag sa i vredesmod är värre än dessa påstående och händelser är helt åt Helv…. ”Hursom perfekt dag att försvara våra färger och rättigheter gentemot nazister som ”surfclub klagshamns styrelse”. ”Styr upp en massgathering och kör skiten ur stället nu när vi fortfarande har lagen på vår sida!! ” ” haha det va jag som körde på en gub jävel där förra veckan dom e ju helt sjuka där för fan, jagar en o grejer om man kitar för nära stranden ” ”..och där är inte kitesurfare så välsedda efter en incident med en optimistjolle. ” Det är person angrepp på mig som person eftersom det är helt galet vilke det inte är att jag går in och säger ifrån när folk beter sig som omogna små ungar och uppträder mycket hotfullt gentemot kiteare! 
- 
Det allra sorligaste är väl att du försvarar dom som beter sig som idioter det skulle jag aldrig göra! ”för jag har sällan träffat så välkomnande människor i en klubb.” Jag är den som allra först vara inne på vindsurfing forumet och ifråga satte vad dom sysslade med ute i klagshamn och fick många vettiga svar. Vi på kite sidan försvarar inte dom idioter som beter sig illa en sekund och är väldigt måna om säkerheten i allafall det stora flertalet av oss. Nej att försvara sådant bettende är helt förkastligt och det vinner du inte någonting på Staffan! 
- 
Hmm.. Tänkte väll bara säga att jag inte tycker att det man läser i kitekonfen här på Steffo är representativt för kitesurfing så som jag utövar sporten. (dock kan det va rolig läsning)  Är nybörjare, gick en kurs i juni och köpte egna prylar kort därpå. Har precis lärt mig ta höjd och såntdär. Ett exempel var när jag skapade en tråd om vilken typ av hjälm som var lämplig för kiting. Har blivit uppkastad på stranden en gång så jag ska köpa en hjälm idag. Jag möttes genast av hånande inlägg, men också av många tips. Så det är helt klart (något grovt) två kategorier. * De som utövar sporten för sitt eget nöjes skull som vilken sport som helst, tänker på säkerhet o.s.v. * De som kitar för att de vill att andra ska tycka att de är coola. Dessa skulle aldrig drömma om att ha hjälm, de kör ofta nära badstränder med mkt folk o.s.v. Många är inte så värst bra på att kita heller… Vissa verkar surfa mer på Steffo än på vattnet..  Dessa är ju endast ett fåtal men de hörs och syns desto mer. Dessa är ju endast ett fåtal men de hörs och syns desto mer.Är inte hjälmen jag hakar upp mig på, var bara ett exempel. Det är ju tyvärr de senare som syns, inte vi försiktiga som tycker det är bra med lite duggregn så det är lite folk på stränderna.. Det är ju helt klart en farlig sport precis som vindsurfing, skillnaden är väll att det är större risk att skada andra strandgäster med en kite. Har själv både haft kiten i ett träd, studsandes på stranden och gud vet vad.. e nog inte ensam om det. Just därför vi kör där det är så lite folk som möjligt tills man börjar få bättre koll på grejjerna. Om man vill få en annan uppfattning om kite-kultur eller vafan det ska kallas så rekommenderas [url=”http://www.kitenation.se.”]www.kitenation.se.[/url] Klicka in där och läs i forumet, händer dock inte så mkt där på sommaren men det är helt klart en annan nivå på diskussionerna även om det slinker med en och annan groda. Jag är ju sthlm surfare så jag har ingen aning om vad som händer på västkusten men det är ju rätt uppenbart att det är många som ska trängas på stränderna. Jag tycker det är en mkt god ide att upprätta start- och landnings ställen för kite. Mest för att det då borde vara förbjudet för övriga badgäster att vara på den platsen! Det slår aldrig fel, tar man fram kiten så kommer det genast småungar och tyskar(vi snackar tysk familjefader i 50-års åldern, ööööööhh was ist das??) som e nyfikna men de förstår inte att det kan vara livsfarligt. Så.. hoppas vi ses ute i vågorna!  Mvh Johan 
- 
Svar till: 
 Det allra sorligaste är väl att du försvarar dom som beter sig som idioter det skulle jag aldrig göra! ”för jag har sällan träffat så välkomnande människor i en klubb.” Jag är den som allra först vara inne på vindsurfing forumet och ifråga satte vad dom sysslade med ute i klagshamn och fick många vettiga svar. Vi på kite sidan försvarar inte dom idioter som beter sig illa en sekund och är väldigt måna om säkerheten i allafall det stora flertalet av oss. Nej att försvara sådant bettende är helt förkastligt och det vinner du inte någonting på Staffan! [/ QUOTE ] Jag vet inte riktigt vad jag ska svar på det. Du ser ju rött nu så det är ju ingen idé att jag ber dig läsa igenom allt en gång till och verkligen LÄSA DET JAG SKRIVER!!!! Jag har tex INTE skrivit att du lagt in dessa citat. Däremot har jag skrivit att jag tycker att ditt inlägg som jag citerar ovan inte var bra för sporten och inte värdigt en moderator som skall vara objektiv (relativt i alla fall). Enligt mitt tycke ett skitinlägg! Och jag undrar nu lite vem som försvarar ”dom som beter sig som idioter”??? Har var det nu med de citat jag la fram…? Sitter du inte och försvarar dessa nu, eller har jag missuppfattat det? Jag har varit i Klagshamn, vilket du inte har. Och jag har i alla fall upplevt Klagshamns vindsurfingklubbs medlemmar som mycket trevliga då jag varit där. Men eftersom du idiotförkarat mig så mycket nu så umgås väl jag och gubbarna i Klagshamn på samma nivå så då är det väl bra då… /Staffan 
- 
Svar till: 
 Förutom det som du uppfattade som ”S..” påhopp på dig (och hela kite-sverige?), så citerade han ju bara diverse inlägg från Kite-konfen (där du är Kitemoderator). Jag uppfattade snarare ”S..” inlägg som att han var orolig för kitarnas framtid om de fortsätter med nuvarande attityd. [/ QUOTE ] Tack. Det var det jag menade. Men det varkar vara få som uppfattade det så, framförallt bland de kiteare som lägger in sådana inlägg. VSB. /Staffan 
- 
He He tyvärr så sant så dels blåser det inte och sen fyra grabbar gör att det inte alltid blir tid över för kiteingen på vattnet. Håller helt med dig om t.e.x hjälm är något vio alla borde använda både inom kite och när vi cyklar. Är tyvärr en sån som inte använder hjälm.  Ta nu inte alla inläggen som på hopp bara dom flesta här inne känner varandra vä’l och därför så är kommentarerna råa men hjärtliga oftast så är det dessutom bara provokationer för att veva igång disskutioner t.e.x Rambos här i detta inlägget det bästa han vet är att veva igång folk och det lyckades ju i detta fallet eller hur. Ta nu inte alla inläggen som på hopp bara dom flesta här inne känner varandra vä’l och därför så är kommentarerna råa men hjärtliga oftast så är det dessutom bara provokationer för att veva igång disskutioner t.e.x Rambos här i detta inlägget det bästa han vet är att veva igång folk och det lyckades ju i detta fallet eller hur. Angående kitenation så håller jag med dig till viss del det är det bästa kiteforumet i Sverige i dag utan tvekan bra info och mycket väl genomtänkt samt grafiskt väldigt välbyggt dessutom väldigt seriösa killa som håller i det. Sen att det är en lite 08 klubb får man ju ta!  Vi har ju ändå vinden och bästa spotsen. Steffo är ett gamalt forum inte så snyggt direkt men en nog så viktig faktor är användarna! Så gott som allt kitefolket är här på Steffo, tyvärr är det inte alls så många på kitenation och det är det som är grejen! Inte var det snyggaste eller mest informativa forumet finns utan var finns folket! Jo på Steffo. Ungefär som med Blocket finns knappast något fulare designat än Blocket men där finns folket och då är det ju bra i allafall. Så visst är det lite kul med lite skitsnack ibland hur tråkigt skulle annars Steffo varit tycker att man oftast ger väldigt bra och informativa svar till dom som frågar något om än med glimten i ögat ibland. 
- 
Ja det verkar som att du skall ”LÄSA DET JAG SKRIVER!!!! ” 
 Jag har inte med en bokstav talat om något av dom inläggen som du letat upp vilka är helt åt helvete!Det enda jag har skrivit om vissa enskillda personers dåliga uppförande i klagshamns klubben. Som återkommit under flera tillfällen under flera år. Eftersom att jag träffat nästan alla kitekillarna och vet vilka kanonkillar dom flesta är så kommer jag att umgås med dom och välkommna alla nya intresserade med öpnna armar som vi kiteare alltid har gjort. Så bra du med dina och jag med mina då har du ju uppnåt något bra enligt ditt sätt att se på det så ser inte jag det men det är ju alldeles uppenbart eller hur. 
- 
Svar till: 
 Jag har varit i Klagshamn, vilket du inte har. Och jag har i alla fall upplevt Klagshamns vindsurfingklubbs medlemmar som mycket trevliga då jag varit där. Men eftersom du idiotförkarat mig så mycket nu så umgås väl jag och gubbarna i Klagshamn på samma nivå så då är det väl bra då… /Staffan [/ QUOTE ] VA yer one of them? har du testat o kitesurfa ella? eller du för rädd att det ska va kul o du kanske måste börja, haha 
- 
Nu vet jag ärligt talat inte vad du menar! 
 Jag trodde du var upprörd för att jag lagt in citat från kitekonfen som du uppfattade som personangrepp. Och jag sa att jag aldrig sagt att du skrivit dessa, utan det jag relaterar dig till är ett annat, som jag redan nämnt.Svar till: 
 Jag tar gärna kritik men påstå att ” Det värsta är väl att en av KiteKonfenmoderatorerna (Patrikol) är inne och skriver liknande skit här på konfen och spär på motsättningarna ytterligare!” den skiten tar jag inte jag svarade argt på påhopp av vissa personer i Klagshamns vindsurfingklubb att påstå att det jag sa i vredesmod är värre än dessa påstående och händelser är helt åt Helv…. ”Hursom perfekt dag att försvara våra färger och rättigheter gentemot nazister som ”surfclub klagshamns styrelse”. ”Styr upp en massgathering och kör skiten ur stället nu när vi fortfarande har lagen på vår sida!! ” ” haha det va jag som körde på en gub jävel där förra veckan dom e ju helt sjuka där för fan, jagar en o grejer om man kitar för nära stranden ” ”..och där är inte kitesurfare så välsedda efter en incident med en optimistjolle. ” Det är person angrepp på mig som person eftersom det är helt galet vilke det inte är att jag går in och säger ifrån när folk beter sig som omogna små ungar och uppträder mycket hotfullt gentemot kiteare! [/ QUOTE ] Som sagt, jag har aldrig påstått att du sagt de saker som finns i ovanstående citat (dvs. de citat som finns i det citat som jag lagt in som är ett inlägg från dig). Svar till: 
 Ja det verkar som att du skall ”LÄSA DET JAG SKRIVER!!!! ” 
 Jag har inte med en bokstav talat om något av dom inläggen som du letat upp vilka är helt åt helvete!Det enda jag har skrivit om vissa enskillda personers dåliga uppförande i klagshamns klubben. Som återkommit under flera tillfällen under flera år. Eftersom att jag träffat nästan alla kitekillarna och vet vilka kanonkillar dom flesta är så kommer jag att umgås med dom och välkommna alla nya intresserade med öpnna armar som vi kiteare alltid har gjort. Så bra du med dina och jag med mina då har du ju uppnåt något bra enligt ditt sätt att se på det så ser inte jag det men det är ju alldeles uppenbart eller hur. [/ QUOTE ] Jag relaterar dig till ETT inlägg. Och att jag tycker du skrivit skit står jag för. Sedan tycker jag inte att du skall uttala dig om enskilda personers uppförande i Klagshamnsklubben eftersom du uppenbarligen aldrig varit där utan du går på hörsägen! Och du har fortfarande inte förstått att mitt första inlägg var ett inlägg som beklagade kitekonfens attityd till andra vattensporter och det faktum att det händer incidenter som skall tas på allvar. Incidenter och attityden kan göra att sporten kan ta död på sig själv! Är det något som ni önskar? Det finns ju redan nu ansökningar hos länsstyrelsen om att förbjuda kite i vissa farvatten. 
 Och jag konstaterade också att vi vindsurfare inte behöver vara oroliga för att våra vatten skall tas över utav kiteare utan vi kan vara helt lugna – kitearnas attityd till badare, oss och de olyckor som händer kommer resultera i ett förbud på många stränder. Eller i alla fall restriktioner var ni får kitea. Och hjälper det då att en konfmaster går in och gör inlägg som bygger på hörsägen och säger att personer i aktiva surfklubbar, som andra uppfattar som trevliga, har ”sådana fasistfasoner”?/Staffan 
Logga in för att svara.