Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Håller vi på att ta död på vår sport?!
-
Håller vi på att ta död på vår sport?!
nilsson svarade 20 år, 8 månader sedan 21 Medlemmar · 68 Svar
-
He He Va faen jag är ju svag för snygga tjejer!
Var dom är födda skiter jag fullständigt i! Så inte fan kan man vara rasist! Främlings fientlig det är en helt annan sak det är vi allihopa psykologisk fakta. Ta vilket land som helst i vilken stad som helst så möts nästan uteslutande alla främlingar med skepsis! Tyvärr men så är det.
-
att folk ens orkar.. om nu vindsurfarna tror de låt dom tro det.. vem fan bryr sig… jävla mycke skitsnack hit och dit ändå..
-
Vad ska man annars skriva? det är skitsnacket man lever för…
Annars kan man ju hålla till på någon SERIÖS sida som Lunarstorm eller nått… -
Vi måste bygga egna stränder! Detta kan nog vara framtiden. Speciellt i stockholm så vore det bra med ramper långt ute i vattnet där man kan köra… bättre vind och sånt, och så slipper man badjvlärna som alltid ställer sig mitt ivägen… tur att vi har ett kallt klimat här…
-
riktigt konstigt, det är ju ofta man ser dom grejorna du snackar om. inte så, men tänk noga igenom saken. det finns inte en endaste möjlighet på denna jord att det kommer bli ett totalförbud för någon sport i sverige som fler än 3 håller på med. inte ens om vi själva vill det! skit samma om det finns lite lokala förbud hit och dit vid badsäsong, där vill man ju ändå inte vara när där e fullt med folk. ”skrattar bäst som skrattar sist” HAHAHA, skärpning nu hör du inte hur nördigt det låter! men huvudsaken är att det inte blir något förbud, pung-t och för i helvete, börja inte käbbla om proffsboxning och annan skit nu.
-
Dags för dagens predikan?
Tolerans är något knepigt. Jag tycker att främlingsfientlighet är något beklagligt. Det finns främlingsfientliga och de som lider av att det finns främlingsfientlighet . Vi är antagligen alla överens om ursprung inte är någonting man väljer och därför är det dåligt att särbehandla efter ursprung. Jag tycker att det är viktigt att använda ordet dåligt och inte fel. Fel förknippar jag med moral och moral är en substitution för tänkande. Och med dåligt menar jag helt enkelt att det är en handling som jag tror gör välden till ett sämre ställe.
Men, man måste nog gå lite längre i sitt toleranstänkande. Även främlingsfientlighet är något man enligt min uppfattning inte alltid har valt. Det här med att välja eller inte heller alltid fullt meningsfullt. Vi är vad vi har ärvt av våra föräldrar och vad samhället eller naturen har lärt oss vara. Kan man välja vad man vill välja? Istället för att gå in längre på det vill jag fortsätta med att säga att främlingsfientlighet, homofobi och alla annan xenofobi är något fullständigt naturligt. Och tro inte att jag menar att naturligt betyder bra. Det är helt enkelt en egenskap som har varit evolutionärt gynnsam. Man har vunnit på att vara rädd eller förakta det okända. Vad jag vill komma till är helt enkelt att jag inte tror att förakt av rasisten är ett bra sätt att göra världen till ett bättre ställe. Det gäller att vara tolerant, inte för de egenskaper man tycker är dåliga, men för människorna som besitter dem. Det finns en risk med att aggressivt hoppa på en människa med åsikter man tycker är fel, att man bara gör saken värre genom att än mera öka grupperingarna i samhället. Om jag sitter och trycker på en politisk inkorrekt åsikt och ständigt blir påhoppad när jag ventilerar den resulterar det antagligen bara i att jag slutar ventilera mina åsikter, känner mig förtryckt, söker mig i hemlighet till liktyckande och börjar med terroristhandlingar. Jag tror att det här är grundproblemet i världen. Jag tror att alla måste hjälpas åt för att se till att det finns forum där alla kan få sina åsikter ventilerade. Även de dåliga åsikterna eftersom det är först då man kan hjälpa människor att bli av med dem.
Jag tycker att det är dåligt att dra en viss kategori människor över en kam och kritisera alla som grupp. Jag tycker att det är dåligt inte alla får komma till tals med sina erfarenheter utan att det dyks ner på dem istället för att hjälpa dem tolerera.
Tolerara inte intolerans, men tolerera de intoleranta. Hjälp dem att bli bättre människor och göra världen till ett bättre ställe. Hoppar du på dem eller försöker få dem dömda tror jag bara du gör världen till ett sämre ställe.
Hmm… …vad fan hade det här med kite att göra föresten?
Ha det bäst!!!
-
jo Koan (välskrivet som vanligt)
Tolerans och kite är två saker som är inbundna i varandra.
Likväl som vi som kitar måste respektera de badande och andra omkringvarande människor så måste dom lära sig att lyssna och akta sig.Det handlar som allt annat om ömsesidig respekt och förståelse.
word
Logga in för att svara.