• Handlepass

Publicerad av andi_j på 5 februari, 2004 vid 06:59

Har en lite dum fråga, men med vilka typer av bommar kan man göra handlepass?? Måste man ha en powerlock bom eller kan man använda en vanlig konvetionell bom? och om man använder en vanlig bom hur gör man då för att inte man skall ”överskota” när man krokar ur sig??

pepa svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2004 vid 09:10

yo Andre
    man kan göra det med en aero-bom wink.gif
    ärligt talat så får man nog dra i depowerstrapen först eller
    ändra lininställningarna. eller så skiter man i att kiten blir överskotad, många kites klarar ju det och står typ still då…inte för att jag handlepassar ännu(möjligtvis på wakeboard) men det är mina små funderingar iaf. Nån ”duktig”
    HPare kommer nog förbi o kommenterar…
    Hepp

• anonym-anvandare

Medlem
    5 februari, 2004 vid 14:29

Tycker handlepass o sånt e lite gay faktistk… ok kiteloops e cool fan, men freeride e fan så mycket schystare med feta jumps o sånt än å syssla med trapets-handlepass, kan man lika gärna köra efter en båt eller va med på cirkus cirkür då…
    / jawohl

• pepa

Medlem
    5 februari, 2004 vid 15:01

Hahaha!! A det e gött man…

Bästa bo för handla pass? Gisssa vad jag kommer att säga… Men jag ska förklara varför också. Powerlockbomen är enligt mig (och många andra som inte kör Cabrinha) bättre än många andra av två anledningar. Den första är den mest självklara, att man kan kroka ur precis när man vill, utan att dra i någon depowerstrap innan. Detta ger fler tillfällen att prova på bara instinkt. Något som många av de duktiga åkarna också har upptäckt och därför kopplat en Cabrinha-bom till sina Naish, North, Slingshot eller whatever-drakar.
    Den andra anledningen är att man glider på många andra bommar (i stort sett alla bommar som är släta). Alltså att handen åker ut till änden av bomen när man hänger i den med en hand. Detta händer inte på Powerlocken då du både har en liten kant uppe på bomen samt att den är mönstrad.
    Några exempel på pros som gått över är Aaron Hadlow (sedan han tog bort sin HP-ring), Jesus Churrique och …… …….

Men självklart går det att göra med vilken bom som helst. Lycka till!!!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications